Meer douchen

Toegevoegd na 1 minuut:
en scheren, je zweet gaat stinken omdat het hierin blijft hangen. Verder vaak een schoon shirt aantrekken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je de zweetplekken onder je armen bedoelt, kun je anti transpirant proberen. Ik gebruik al jaren Rexona Maximum Protection (zilverkleurig doosje) en dat werkt uitstekend, terwijl ik ervoor met gewone deodorant soms wel de bekende Al Bundyplekken onder mijn armen had.

Toegevoegd na 40 seconden:
Ook is het belangrijlk om geen synthetische kleding te dragen.
6 jaar geleden
Er is wel iets aan te doen hoor, maar je moet het volhouden, daar gaat het om.

-douchen - dagelijks minstens 1x (beter nog is 2 x per dag)

- kleding - alleen van wol, katoen of linnen dragen, geen kunststof meer

- fietsen - op de fiets naar school/werk, neem een extra shirt mee en washandje in plastic tasje. Na aankomst meteen naar de wc en even onder je armen wassen, vergeet niet om deo mee te nemen (nee, niet extra-droog en ook zeker niet anti-transpirant maar een frisse, beter spray dan roller).

- eerder weg - fiets je naar school/werk, ga dan eerder weg, 15/20 minuten. Fiets langzaam, meeste mensen fietsen te hard, daardoor ga je te veel zweten en dat wil je niet. Bewegen is prima, goed zelfs, maar te veel levert meer vocht op. Rustiger fietsen dus en daarom eerder weg, maar ook niet zo maar harder dan gewoon loepn of een stuk rennen.

- oksels scheren - onbehaarde oksels kunnen een wereld van verschil opleveren: scheren. (elektrisch scheerapp. hoeft niet, drogist verkoopt scheerapp. kunststof voor op reis bv 6 à 10 euro)

Heb je ook last van zweetvoeten? in dat geval 's morgens en 's avonds je voeten wassen (als je niet kunt douchen) en na drogen mentholpoeder er op. Je kunt ook mentholpoeder in je gesloten schoen in de punt, waar je tenen zitten strooien. Dit werkt verkoelend en nou ja probeer maar uit.

Succes @Cjayenne!