Zit er petroleum olie in vogue lippenbalsem?

Hoi allemaal ik heb gisteren de vogue lippenbalsem met heerlijke aardbeiensmaak gekocht.
Nou smaakte hij ten eerste niet naar aardbeien maar oké.
Toen dacht ik laat ik eens lezen wat erin zit.
En toen las ik PETROLEUM OIL! Dus ik dacht hè?
Maar dat werd toch gebruikt vroeger als olie voor lampen?
Weet iemand of dit slecht is?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Erna55
7 jaar geleden
Deze vraag heb je ( eer) gisteren ook gesteld. Hij was beantwoord. Waarom nu weer opnieuw ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hij was verwijderd en ik kon het antwoord niet meer bekijken

Het beste antwoord

Petroleum komt van aardolie en word vaker in lippen balsems en andere cosmetica gebruikt (vergelijkbaar met vaseline, maar niet hetzelfde), als het op de ingrediëntenlijst staat dan kunt u aannemen dat het er in zit. Net zoals vaseline vormt het een laagje op de huid en sluit de poriën af, hierdoor kunnen de zelf aangemaakte stoffen die je lippen hydrateren niet makkelijk ontsnappen en zorgt het er dus voor dat je lippen niet uitdrogen. Doordat het de poriën afsluit kan het wél voor puistjes zorgen. Het word algemeen gezien als ongevaarlijk, maar toch beweren sommigen dat het niet zo ongevaarlijk is als men denkt.
Als je producten wilt gebruiken die zeker ongevaarlijk zijn en ook nog andere positieve effecten hebben op de huid, zoals het tegengaan van veroudering of tijdelijk volume, kunt u lippen balsems kopen van bijenwas en/of plantaardige oliën. U moet gewoon even op de ingrediëntenlijst kijken of er geen 'petroleum (...)' of 'vaseline' in zit en plantaardige oliën op zijn plaats. Er zijn veel merken die zulke natuurlijke lippen balsems verkopen (Burt's Bees, Dr Organic etc.).
De reden dat veel merken petroleum gebruiken is omdat het simpelweg goedkoop is waardoor ze meer winst kunnen maken, daardoor zullen vaak de plantaardige lippen balsems iets duurder zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt ik was al geschrokken!