Hoe kun je paars geverfd haar lang paars houden?

Ik wil mijn haar heel graag donkerpaars, alleen overal staat dat dit heel snel vervaagd, wat ik erg jammer vind.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
8.5K

Antwoorden (3)

Door het steeds opnieuw te verven. En dat is ECHT de enige manier. Eigenlijk bij elke danwel elke tweede wasbeurt. En als je gewend bent elke dag je haar te wassen, blijft de kleur dus maar HEEL kort mooi. en het verdwijnt niet helemaal ; er blijft een totaal andere kleur over : turquoise/groen.

Als je je haar er aan gewend hebt dat het niet dagelijks gewassen wordt, maar ca. eens in de 2-3 weken betekent dat dat je met één potje verf (van bijvoorbeeld Directions) zeker een paar maanden je haar op kleur kunt houden. "Moet " je het - van jezelf of door het vele wassen - vrijwel dagelijks wassen, dan wordt het een dure hobby.

Dit type kleuren ligt namelijk vooral OP het haar ; de felle pigmenten kunnen niet of nauwelijks door het haar zelf worden opgenomen, waardoor je ze er elke keer weer heel snel af/uitwast. Dit type verf werkt dan ook heel anders dan de (veel agressievere) permanente haarverven.

Bron : Mijn dochter is een jaar of wat terug begonnen, na een periode zwart geverfd haar, met bovenaan fuchsia/onderaan paars, uiteraard op eerst volledig ontkleurd haar. In het begin hield ze het redelijk bij, op een gegeven moment werd ze dat zat en werd het ook een beetje prijzig, en toen ze helemaal stopte met verven werd haar paarse (!) niet meer blond, maar blauw/groen ; zeemeerminnenhaar noemden we het, en het stond haar prima. Combineerde ook leuk met af en toe roze of paars. Dat hoefde ze ook niet meer bij te kleuren ;-) . Nu, twee jaar later , heeft ze de laatste restjes "zeemeerminnenhaar" laten afknippen tot een leuk kort koppie in haar eigen kleur, en dat bevalt uitstekend. )

Toegevoegd na 1 uur:
Van mijn dochter nog wat extra tips gehad : gebruik zo weinig mogelijk shampoo en een speciale conditioner (de Kinky Kapper heeft speciale producten voor extreem geverfd haar), en zilvershampoo (dat is die donkerpaarse shampoo die eigenlijk bedoeld is voor het "ontgelen" van grijs haar ; dat schijnt de kleur ook een beetje bij te houden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Prima antwoord, het vage kleurtje dat overblijft ontstaat door het ontkleuren van het haar, na het ontkleuren sluiten de haarschubben niet meer volledig, waardoor er onbedoeld toch wat haarkleuring in het haar kan trekken en dat restant slijt in de loop der tijd weer wat, waardoor er een vage kleur achterblijft, na enige tijd hersteld het haar grotendeels en zullen de haarschubben weer sluiten, hierdoor kan het vage kleurtje het haar niet uit en blijft het zitten tot de haar is uitgevallen, of afgeknipt. Hoe de vage kleur uitvalt kan per persoon verschillen. +
Volgens mij werkt je haar wassen met zilvershampoo ook om de kleur te behouden. Maar dat houd uitgroeiing natuurlijk niet tegen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zilvershampoo van kruidvat bijvoorbeeld als je lang laat zitten wordt je haar paarzig dus een voordeel voor als je paars haar hebt lijkt me. Verder je haar zo min mogelijk wassen en als je het wast met koud water uitspoelen. En gebruik vooral geen anti roos shampoo