Wat is het effect op mijn haar als ik shampoo voor droog/beschadigd haar gebruikt terwijl ik normaal haar heb?

Zitten er dan juist veel of weinig siliconen/sulfaten etc in mijn shampoo en hoe slecht is dat dan voor mijn haar?

Toegevoegd na 50 minuten:
Dit was er namelijk gebeurd nadat ik mijn haar onder de microscoop zetten na een week deze shampoo te gebruiken.

Toegevoegd na 51 minuten:
Dit was er namelijk gebeurd nadat ik mijn haar onder de microscoop zetten na een week deze shampoo te gebruiken.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ivana
8 jaar geleden
Is helemaal niet slecht. Er zitten wat meer voedingsstoffen voor droog haar in, maar verder maakt het niet veel uit. De hoeveelheid verschillende shampo's wordt alleen maar door fabrikanten opgevoerd zodat ze meer items per winkel kunnen plaatsen. Het merendeel van de reclames is zwaar overtrokken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoe zit dat dan met de sulfaten? want shampoo voor beschadigd haar is best agressief toch
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, slecht is het niet, agressief ook niet, maar het zorgt ervoor dat er meer vet aan het haar toegevoegd wordt, waardoor het uitdrogende effect verminderd en het de beschadigde delen beschermt tegen uitdrogen, na een week merk je dat effect nog niet, tenzij je je haar een keer of 6 per dag wast, het laagje om je haar bouwt zich langzaam op. Als je dit gebruikt op normaal haar, wat trouwens een weinig voorkomend haartype is, wissel het dan af met een neutrale shampoo tot dat de fles op is en gebruik geen crèmespoeling zolang je de shampoo tegen droog en beschadigd haar hebt gebruikt.
Erna55
8 jaar geleden
Doe je altijd al je haar onder een microscoop ?
Erna55
8 jaar geleden
Wat is het verschil onder de microscoop met je haar van een week geleden en nu ?

Antwoorden (1)

Shampoos tegen droog en beschadigd haar bevatten meer stoffen met een verzorgende functie, deze bestanddelen zijn veelal ook vetter, deze bestanddelen verzorgen het haar, maar belemmeren de reinigende ingrediënten goed hun werk te doen. Hierdoor zal je haar bij langdurig gebruik wat slapper worden en minder makkelijker in model te brengen.