Hoe werkt antiroos shampoo?

Wat doet anti-roos shampoo, dat de roos uit je haar verdwijnt? En wordt je huid door zulke shampoo niet juist roos-gevoeliger?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Antiroosshampoo bevat een stof zoals zinkpyrithion of pirocton-olamine. Roos ontstaat namelijk doordat de huidcellen sneller aangemaakt en afgestoten worden en je dus een overmaat aan dode huidcellen op je hoofd hebt. Dit zijn witte schilfertjes. Zinkpyrithion remt de versnelde aanmaak van huidcellen en vermindert bovendien de hoeveelheid bacteriën en huidschimmels.

Doorgaans wordt je huid niet roosgevoeliger, maar sommige shampoo's irriteren en stimuleren daardoor de aanmaak juist.
SimonV
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+, Het is jammer dat dit soort producten aangeraden wordt, altijd te gebruiken, of zelfs preventief, eigenlijk moet je het gebruiken tot de roos verdwenen is en dan weer een zachte neutrale shampoo gebruiken. Je gebruikt ook geen geneesmiddelen als je die niet nodig hebt, dus waarom zou je dat wel doen met anti roosshampoo?