Hoe moet ik mijn gezicht verzorgen met al die verzorging sproducten?

Ik zou graag extra zorg willen voor mijn gezichtshuid. Met als doel een egalere huid te verkrijgen. Ik heb wel gehoord van bepaalde producten zoals een tonic die men dagelijks moet doen en in een bepaalde volgorde, maar ik weet niet meer hoe en welke producten ik moet gebruiken elke dag en de juiste volgorde..

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
vraag advies bij schoonheidsspecialist, die kan je adviseren over beste verzorging van je huid
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dagelijks doe ik al nivea op,weinig tot geen resultaat

Antwoorden (2)

's Ochtens start je met je met je gezicht te wassen met lauw water, hierna kun je lotion gebruiken om restjes vuil te verwijderen, maar echt nodig is dat niet.
Daarna breng je dagcreme aan en eventueel oogcreme. Breng de dagcreme aan tot je oogkas, rond de ogen oogcreme of niets, dit omdat dagcreme kan gaan lopen, wat irritatie aan je ogen kan geven.
's Avonds voor het slapen gaan reinig je je ogen met een speciale oogmake-up reiniger, mits je oogmake-up hebt gebruikt (waterproof reiniger als je waterproof oogmake-up hebt gebruikt.
Vervolgens reinig je de rest van je huid met reinigingsgel of creme speciaal voor make-up, of gewone reinigingslotion voor het huidtype dat je hebt, als je geen make-up gebruikt. Hierna kun je als laatste een tonic gebruiken om de overgebleven restjes vuil of make-up weg te halen. Dan kun je eventueel een nachtcreme aanbrengen.
Zorg ervoor dat de producten die je gebruikt bij je huidtype passen, gebruik bij een gecombineerde huid liever voor de droge delen een product voor de droge huid en voor de vette delen een product voor de vette huid, dan een product voor de gecombineerde huid. Dit omdat deze producten meestal te weinig doen voor de vette huid en te agressief zijn voor de droge huid.
Deze producten kunnen helpen je huid er beter uit te laten zien, maar alleen dat is niet genoeg, je huid moet ook van binnen uit goed verzorgd worden, door juiste voeding en voldoende drinken. Wees realistisch over deze producten, het zijn hulpmiddeltjes, geen wondermiddeltjes zoals in reclames vaak wordt voorgespiegeld, hoe je huid eruit ziet is grotendeels genetisch bepaald.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Om een egale huid te krijgen moet je verschillende stappen volgen:

1. Eet gezond. Veel suikers en vet zorgen voor acne.

2. Reinigen. Dit is de allerbelangrijkste stap: reinig je gezicht 2x per dag, niet meer en niet minder. Dit is het beste te doen met een goede reiniging van bijvoorbeeld Cenzaa. Cenzaa heeft verschillende reinigingen die je kan afstemmen op jouw huid en die gebaseerd zijn op natuurlijke stoffen. Gebruik geen reinigingen met paraffinum want dat verstopt je huid. Goedkope reinigingen bevatten vaak deze stof.

3. Ga naar de schoonheidsspecialiste. Kies een goede schoonheidsspecialiste waar je af en toe heen gaat om een behandeling te doen. Zorg wel dat je een goede hebt die de juiste producten gebruikt. Overleg met de schoonheidsspecialiste hoe vaak je er naartoe moet want dit is afhankelijk van jouw huid. Deze stap is niet nodig tenzij je geen egale huid hebt zoals een huid met veel acne.

4. Gebruik de juiste producten. Het ligt aan je huid wat voor producten het beste zijn. Heb je een droge huid met acne zorg dan dat je ook een hydraterend middel hebt. Voor een vette huid heb je een product nodig dat de talgproductie verminderd. Er zijn ook huidverdunnende middelen voor degenen met een dikke huid. Zoals altijd: ga voor de natuurlijke producten. Die zijn vaak duurder maar ze werken veel beter en je doet er veel langer mee (goedkoop is duurkoop): vaak een paar maanden. Cenzaa heeft hele fijne producten.

Ik heb zelf ervaring met Cenzaa producten mee en mijn huid is ook een stuk egaler geworden. Dit komt door de effectieve natuurlijke stoffen in de producten. De producten zijn duur maar je doet er dan ook een aantal maanden mee, goedkoop is duurkoop.

Bezoek anders eens de site van Cenzaa:
www.cenzaa.nl