dit verschilt vaak per persoon. bij de ene persoon groeit de baart heel snel en bij de andere langzaam. ook maakt het uit hoe oud je bent. en dit verschilt ook wee bij verschillende personen. bij sommige mannen begint de baardgroei al op je 14e en bij sommige pas op hun 16e, ook maakt het soms uit hoe vaak je je baard al geschoren hebt een geschoren baard groeit namelijk sneller dan een ongeschoren baard. de beste manier om hier achter te komen is gewoon je scheren en 10 dagen wachten dan kan je het zien.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een pas geschoren baard groeit helemaal niet sneller, de haren groeien van binnenuit, als je daar de bovenkant vanaf scheert wordt de groei niet geactiveerd, het is dood materiaal.
Wel kan het voor het oog of voor het gevoel sneller lijken te gaan, dit omdat je eerst een glad oppervlak voelt, de volgende dag (soms ook al eerder) de stoppels en dan gaat de groei weer verder, het haar hoeft dan in plaats van binnenuit te groeien, alleen maar vanaf het huidoppervlak te groeien.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Jammer dat iemand je een min heeft gegeven voor je antwoord, zo slecht is het niet. Er staat zeker kloppende informatie in, in het begin al, de eerste 2 zinnen, ook dat de groei per man verschilt is juist, net als je genoemde methode om zelf te ontdekken hoe snel je haar groeit (het maakt niet of je dat vanaf de wortel meet, of vanaf het huidoppervlak) voor de meeste mannen is deze methode zelfs de enige mogelijkheid. En de zin die dan niet klopte, is een veel voorkomend misverstand.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is precies wat Crea zegt een haar groeit niet sneller of langzamer door scheren of ? . Maar wel dat veel haren een groei periode hebben en dan weer niet . Haren van mensen groeien max zeg zo 6 jaar en vallen dan uit . Europese haren vaak al na twee jaar . :(:( mijn hoofd haar groeit heel gemiddeld 1.5 cm per maand maar m'n baard wel ruim het dubbele niet door het scheren . Er is echt onderzoek naar gedaan . Warmte , voeding , conditie ,erfelijke factoren , hormonen ( tijdens de zwangerschap staat de uitval cyclus stil ) en andere enge dingen kunnen de haargroei beïnvloeden .
10 Dagen niet scheren zal gemiddeld zo'n halve centimeter baardgroei opleveren.
8 jaar geleden
De baardharen groeien net zo snel als het hoofdhaar, 1 cm per maand ongeveer. In 10 dagen zal je dus een baardje hebben van rond de 3,3 millimeter. Hoe snel het haar groeit is van verschillende factoren afhankelijk, 's zomers groeit het bijvoorbeeld sneller dan in de winter, net als bepaalde medicijnen invloed kunnen hebben op de haargroei.
Hoelang je baard uiteindelijk kan worden is genetisch bepaald.