Waarom zijn er in Nederland bijna geen klinieken die Pellevé en Thermage behandelingen uitvoeren?

In oa de VS mateloos populaire en zeer goede resultaten maar in NL bijna negens te ondergaan. Hoe kan dat? Is het hier verboden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vermoedelijk omdat we in Nederland gemiddeld genomen nog (heel) iets minder geobsedeerd zin door uiterlijkheden en veroudering dan in Amerika. Hier mag je - gelukkig - ook nog (en hopelijk nog heel lang) gewoon normaal ouder worden, zonder fortuinen aan een schijnjeugd te besteden. En zolang de vraag niet exhorbitant is, blijft het aanbod ook bescheiden.
Cryofiel
8 jaar geleden
We zijn hier banger voor alles dat naar "straling" riekt dan in Amerika. In Amerika is men bijvoorbeeld eerder geneigd om lage doses radioactiviteit te accepteren als zijnde ongevaarlijk. Hier is men juist geneigd om elke minieme hoeveelheid radioactiviteit meteen als zwaar kankerverwekkend te zien. Misschien dat dat de reden is dat de radiofrequente bestraling waarop Thermage is gebaseerd in Amerika wel wordt geaccepteerd, maar dat men het hier maar eng vindt.

Het beste antwoord

Het is in Nederland “not done” om er via medische ingrepen er jonger uit te kunnen zien. Maar dat is in Nederland nu eenmaal zo, men mag het hoofd niet boven het maaiveld uitsteken en doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
Toch vindt men het over het algemeen wel normaal om dure producten te kopen die beloven er jaren jonger uit te zien. Stel dat het zou helpen, dan nog kun je het hulpmiddel geheim houden.
Er zijn genoeg vrouwen die dure crèmes kopen en blijven beweren: ik gebruik niks hoor, alleen water.
Er zijn in Nederland zeker ruim tien klinieken waar men een thermage behandeling kan ondergaan. Er zijn ook Instituten speciaal voor huid- en lichaamsverzorging die thermage toepassen.
Er zijn zelfs huisartsenpraktijken in het bezit van de Pellevé.
Sinds steeds meer BN’ers er openlijk voor uitkomen, waaronder Karin Bloemen al in 2009, gaat het taboe er steeds meer af. Karin Bloemen vertelde dat zij haar gezicht en hals strak heeft laten trekken door middel van de techniek Thermage.
Er zijn nog niet zoveel behandelplaatsen als in Amerika, maar het worden er in Nederland wel steeds meer.
Het is absoluut niet verboden, de schoonheidsspecialisten die de behandeling uitvoeren zijn minimaal aangesloten bij de ANBOS. De brancheorganisatie schoonheidsverzorging.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Prima antwoord, we gaan (gelukkig) langzamer op dit gebied dan de Amerikanen. Ik kan helaas geen plus uitdelen.