Bestaat er nep baardhaar voor mannen?

Ik heb al een lange tijd de grote wens om een bescheiden baard te laten staan, alleen heb ik op twee plekken geen haargroei in mijn gezicht! Dit zit de linker- en rechter zijkant bij de kaaklijn..

Nu vroeg ik mij dus af.. is het mogelijk om hier een strip nep haar te plaatsen? Wie zouden mij hiermee kunnen helpen?

Ik hoor het graag!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja, dat bestaat. De (vroeger) bekende wetenschapsjournalist en presentator Chriet Titulaer nam bijvoorbeeld op latere leeftijd een opplakbaard.

Wat eraan te doen valt hangt van je wensen en je budget af. Bij feestwinkels kun je vaak baarden kopen, maar mogelijk zit daarbij niet wat je zoekt. Tegenwoordig bestaan er ook baardtransplantaties, maar die kosten duizenden euro's.

De serieuzere bedrijven die haarprotheses leveren doen vaak niet aan baarden, maar je zou wel eens in de hoek van medische hulpmiddelen navraag kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
... en wat dacht je van Sint Nicolaas... ik durf er wel een euro op te zetten dat zijn baard (doorgaans) kunstmatig is!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vanuit de medische hoek word je ook doorverwezen naar de gespecialiseerde haarwerkers, dezelfde als ik al genoemd heb in mijn reactie. Maar ook naar de personen die met kunsthaar werken, wat niet te modelleren valt (niet kleuren, niet knippen of scheren, niet föhnen, stijlen of wat je maar wil). Als je last hebt van een kwaal waarvoor je haarwerk nodig hebt, krijg je maar een klein bedrag vergoedt, net genoeg voor een kunstharen pruik. Een haarwerk van echt haar op maat, zal je zelf moeten bekostigen. Het grote verschil zit hem in, dat je echt haar kan behandelen als natuurlijk haar en kunsthaar altijd hetzelfde blijft. Er zijn geen medische geschoolde personen die haarwerken maken, ze sturen de patiënten allemaal door naar de professionals. De professionals krijgen bij een medische indicatie inderdaad een deel vergoed door de zorgverzekering. Maar zelf naar een gediplomeerd haarwerker zoeken werkt net zo goed, als het niet beter is. Zoek dan naar mannen met ervaring met baarden op maat gemaakt. Er zijn maar 2 soorten haarwerkers, gediplomeerde en niet gediplomeerde.
Zonder onderbouwing van een betrouwbare bron, is dit antwoord waardeloos.
Ja dat bestaat zeker.

Kijk eens naar de bijgevoegde link wat er staat over de "lace baard".
Hierbij wordt echt haar (eventueel het eigen baardhaar) verwerkt tot een haarstukje naar jouw keuze.

Google ook eens bij lace baard en neem desnoods eens contact op met een firma die met deze werkwijze bekend is.

Ik merk dat de meesten gratis offertes opmaken.
Je hoeft het dan nog niet daadwerkelijk door te voeren.

Verder zijn er ook een pak natuurlijke middelen om je baardgroei te bevorderen.
Zie bijgevoegde links.

http://nl.wikihow.com/Een-dikke,-volle-baard-laten-groeien

http://nl.wikihow.com/Sneller-je-baard-laten-staan

Persoonlijk zou ik een aantal van die tips eerst eens ter harte nemen vooraleer een pak geld te geven aan een nepbaard waarvan je het resultaat en/of de effectieve gehechtheid in diverse omstandigheden nog moet afwachten.

Heel veel Geluk en Succes ermee!