Is het zinvol om een dubbele laag zonnebrandcreme aan te brengen?

Ik heb een erg lichte huid en smeer me altijd goed in. Laatst smeerde ik me in en toen ik klaar was heb ik een extra laag aangebracht op mijn benen, maar toen ik klaar was, vroeg ik me af of dat wel zinvol was of dat ik gewoon mijn dure zonnebrandcrème aan het verspillen was.

Ik bedoel niet dat je je meermalen op een dag insmeert, dat dat zinvol is spreekt voor zich. En ik ga er ook vanuit dat de eerste laag goed is aangebracht.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Insmeren is zinvol en herhalen ook, maar in een keer dubbel smeren, nee als dat nodig is, zou het op de fles moeten staan. Gebruiksaanwijzing : schudden voor gebruik, water resistent ~~ regelmatig HH herhalen, vooral na zweten, zwemmen of afdrogen! [dit staat op mijn zonnebrand flesje] Antwoord Nee het is niet zinvol om meteen dubbel in te smeren. Toegevoegd na 9 minuten: Wat wel zinvol is, is een goede beschermingsfactor te kiezen. Vrienden van mij gingen met vakantie naar Florida/U.S.A. en kochten voor hun Nederlandse weinig zon gewend zijnde, maar niet bleke of lichte huid [donkere ogen/donker haar] , een beschermingsfactor van 20... Dit bleek véél te laag. De zon is dichter bij de evenaar, dus veel intensiever. Ter plaatse hebben ze andere gekocht, ik dacht 30 [maar 40 kan ook hoor ~ weet niet meer]. Je kunt misschien een ander goed merk kopen dat minder duur is, met een hogere beschermingsfactor en dan afwisselend gebruiken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100