Nee, eerder slecht. Er bestaat zelfs een een zeldzame vorm van acne die wordt veroorzaakt door chloor en chlooracne heet.

Alleen in kleine hoeveelheid in een huidverzorgingsproduct verwerkt kan chloor gunstig uitwerken op de genezing van door acne ontstane huidinfecties.

Maar de zuren die in chloorwater zitten hebben een negatief effect op je huid, en met name op de gezichtshuid omdat die gevoeliger is.
Amadea
8 jaar geleden
Nee, begin daar absoluut niet mee! Chemische producten zijn bijna nooit goed voor acne! Hoe natuurlijker de producten zijn, hoe beter het is, tenzij je het verkeerd gebruikt natuurlijk.

Hier een aantal belangrijke stappen te volgen om je acne te verminderen, op een natuurlijke manier:

1. Eet gezond. Veel suikers en vet verergeren de acne; dus neem ook minder chocola aangezien daar veel suikers en vet in zit. Als je af en toe dan een stukje neemt, neem dan pure chocola van 72% of hoger: dit heeft een hoger cacaogehalte en dus minder vet en suikers.

2. Reinigen. Dit is de allerbelangrijkste stap: reinig je gezicht 2x per dag, niet meer en niet minder. Dit is het beste te doen met een goede reiniging van bijvoorbeeld Cenzaa. Cenzaa heeft verschillende reinigingen die je kan afstemmen op jouw huid en die gebaseerd zijn op natuurlijke stoffen. Gebruik geen reinigingen met paraffinum want dat verstopt je huid. Goedkope reinigingen bevatten vaak deze stof.

3. Ga naar de schoonheidsspecialiste. Kies een goede schoonheidsspecialiste waar je af en toe heen gaat om een acnebehandeling te doen. Zorg wel dat je een goede hebt die de juiste producten gebruikt. Overleg met de schoonheidsspecialiste hoe vaak je er naartoe moet want dit is afhankelijk van jouw huid.

4. Niet krabben of uitknijpen! Krabben moet je natuurlijk sowieso niet doen. Uitknijpen lijkt een goed handeling maar dit moet je nooit doen want je hebt niet de juiste techniek onder de knie, die je schoonheidsspecialiste wél heeft, en je zit er nooit precies voor.

5. Gebruik de juiste producten. Het ligt aan je huid wat voor producten het beste zijn. Heb je een droge huid met acne zorg dan dat je ook een hydraterend maar geen vettig middel hebt. Voor een vette huid heb je een product nodig dat de talgproductie verminderd. Er zijn ook huidverdunnende middelen voor degenen met een dikke huid. Zoals altijd: ga voor de natuurlijke producten. Die zijn vaak duurder maar ze werken veel beter en je doet er veel langer mee (goedkoop is duurkoop): vaak een paar maanden. Cenzaa heeft hele fijne producten. Ik heb er zelf ervaring mee en mijn acne is ook een stuk verminderd.

Toegevoegd na 57 seconden:
Hier de site van Cenzaa:
www.Cenzaa.nl