Ik heb verdeeld over mijn hoofd grijze haren. Betekent dit dat ik grijs aan het worden ben?

Ik ben 21 jaar en heb verdeeld over mijn hoofd een stuk of 6 grijze haren. Betekent dit dat ik nu al grijs aan het worden ben?

Toegevoegd na 20 minuten:
Mijn beide ouders waren over de 35 toen ze hun grijze haren kregen. Mijn opas en omas werden ook ruim na hun 35ste grijs. Ik heb heel erg dik en bruin haar. De grijze haren die ik al heb zijn ver uit elkaar. Ik heb erg dik bruin haar waardoor deze grijze haren erg opvallen en heb ze dan ook uitgetrokken. Ik vraag het me af of ik wel grijs word, want misschien zijn het wel een paar haartjes die gekneusd zijn?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik had mijn eerste haren op mijn 22e. een stuk of 6 die heb ik uitgetrokken. Diezelfde 6 kwamen wel steeds terug, maar dat duurt toch even (1 cm per maand). Sinds ongeveer 40 heb ik meer grijze haren, als ik ze naast elkaar zou leggen ongeveer 2 cm breed. Dus het kan best lang duren voor het er meer worden. Wat er slecht is aan uittrekken begrijp ik niet, zou ik wel willen weten.

Antwoorden (2)

Dit zou kunnen:Vroeg of laat wordt iedereen grijs (of wit/zilver). Grijze haren worden doorgaans gezien als een teken van ouderdom, maar toch komt grijs haar ook al op jonge leeftijd voor.Of je wel of niet vroeg grijs haar krijgt, wordt grotendeels bepaald door erfelijkheid (je genen). Werden je vader en/of moeder op jonge leeftijd grijs, dan is er een goede kans dat jij dat ook wordt.
fremar
8 jaar geleden
Dit kan inderdaad, maar het kan natuurlijk ook dat dit een paar vaalblonde haren waren. Ik heb ook bruin haar en in mijn haar zitten een paar blonde haren, dus dat kan ook.

Maar als je zeker bent dat het grijze haren zijn dan kan dat inderdaad, zeker omdat je ouders ook zo vroeg grijs warden.

maar hier is helemaal niets ergs aan, want grijs haar is voor sommige mensen een shoonheidsideaal.
Als jij het niet leuk vind zou ik je wel aanraden het te kleuren in plaats van ze uit te trekken, want dat is niet zo goed vor je hoofdhuid ;)

ik hoop dat je hier wat aan hebt :)

Toegevoegd na 3 uur:
na je reactie heb ik nog eens rondgeneusd op allerlei fora, en wat blijkt?
sommige mensen krijgen vroeg een aantal grijze haren, maar worden pas later echt grijs, dus ik zou me geen zorgen maken. ;)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie! Het zijn echt grijze haren en geen blonde.. Maar mijn ouders werden niet vroeg grijs, ze kregen hun eerste grijze haren pas op hun 35e. Mijn oma opa werden ook heel laat grijs. Broer van mijn vader werd grijs toen hij 20 was. Ik hoop dat de jackpot niet op mij is gevallen en ik net als hem grijs word
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
bij deze een kleine toevoeging :)