Is gedestilleerd water geschikt voor je (gezichts) huid?

Op veel blogs lees je dat bepaalde cosmetica wordt aangevuld/verdunt met gedestilleerd water (van bijv. de apotheek). Ik vraag me af of dit wel geschikt is voor de gezichtshuid? Want ik lees hier tegenstrijdige verhalen over.

Is gedestilleerd water trouwens hetzelfde als de Aqua die in bijna alle cosmetica zit? Dan zou het is principe geschikt zijn om te mengen. (?)

Weet jij het antwoord?

/2500

Gedestilleerd water is in principe hetzelfde als aqua. Het is soms ook bekend als 'water voor injectie' (dan hoort het officieel wel steriel te zijn): Het is water zonder enige ander bestanddeel (dus ook geen zout of suiker). Gedestilleerd water is ongeschikt voor direct gebruik, omdat het hypotoon is. Maar juist OMDAT het zo zuiver is, is het heel geschikt om andere bestanddelen mee te verdunnen.

Als ik zelf zo denk is het niet geschikt. Doordat je lichaam in evenwicht wilt blijven zullen er zouten en andere mineralen van je gezicht ontrokken worden en naar het gedestilleerde water verhuizen (osmose). Hierdoor zullen ook je huidcellen kapot gaan en sterven doordat ze geen energie meer hebben.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100