Is gedestilleerd water geschikt voor je (gezichts) huid?

Op veel blogs lees je dat bepaalde cosmetica wordt aangevuld/verdunt met gedestilleerd water (van bijv. de apotheek). Ik vraag me af of dit wel geschikt is voor de gezichtshuid? Want ik lees hier tegenstrijdige verhalen over.

Is gedestilleerd water trouwens hetzelfde als de Aqua die in bijna alle cosmetica zit? Dan zou het is principe geschikt zijn om te mengen. (?)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.9K
Reddie
8 jaar geleden
"tegenstrijdige verhalen"? Waar lees je die dan?
Ik kan je zo al vertellen dat die verhalen baarlijke nonsens zijn.
Reddie
8 jaar geleden
Drinkwater is 100,001% water, met sporen Calcium en Magnesium.
Calcium en Magnesium worden ook in het lichaam gebruikt.
Gedestillerd water is 100,000% water.
Het wordt gebruikt in cosmetica en geneesmiddelen omdat Calcium en Magnesium reacties kunnen aangaan met het product.
Je kunt net zo goed gedistilleerd water drinken, limonade van maken, koffie en thee van zetten als met kraanwater.
En ook om je handen (en de rest) mee te wassen.
Er is voor het dagelijks gebruik absoluut geen verschil te merken tussen gedestilleerd water en kraanwater.

Antwoorden (2)

Gedestilleerd water is in principe hetzelfde als aqua. Het is soms ook bekend als 'water voor injectie' (dan hoort het officieel wel steriel te zijn): Het is water zonder enige ander bestanddeel (dus ook geen zout of suiker).
Gedestilleerd water is ongeschikt voor direct gebruik, omdat het hypotoon is. Maar juist OMDAT het zo zuiver is, is het heel geschikt om andere bestanddelen mee te verdunnen.
8 jaar geleden
Reddie
8 jaar geleden
Gewoon kraanwater is ook hypotoon.
Kun je gewoon drinken.
Net als gedestilleerd water dus.
Even je verstand gebruiken.
tinus1969
8 jaar geleden
@Reddie, Okee, dan is gedestilleerd water ongeschikt omdat het EXTEEM hypotoon is.
*iets met slakken en zout*
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oke bedankt, jullie raden het in feite niet aan dus? Zou het wel geschikt zijn om bijvoorbeeld je handen mee te wassen?
Reddie
8 jaar geleden
@tinus1969 , @Questtzz , gedestilleerd water is precies even hypotoon als kraanwater. Je kunt net zo goed gedistilleerd water drinken, limonade van maken, koffie en thee van zetten als met kraanwater.
En ook om je handen (en de rest) mee te wassen.
Er is absoluut geen verschil te merken tussen gedestilleerd water en kraanwater.
Erna55
8 jaar geleden
@reddie :
Er is bij de antwoorden nog geen antwoord gegeven dat correct is. Voor de vraagsteller en vraaglezers zou het fijn zijn als er goed uitgelegd wordt wat gedestilleerd water is.
Degenen die op internet googelen vergissen zich in de percentages en hoeveelheden.
Is het Iets voor jou als deskundige om dit duidelijk uit te leggen?
Als ik zelf zo denk is het niet geschikt. Doordat je lichaam in evenwicht wilt blijven zullen er zouten en andere mineralen van je gezicht ontrokken worden en naar het gedestilleerde water verhuizen (osmose). Hierdoor zullen ook je huidcellen kapot gaan en sterven doordat ze geen energie meer hebben.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
-, eerst nog eens goed kijken wat osmose precies is!
Reddie
8 jaar geleden
Het gaat hier niet eens over zuiver gedistilleerd water, maar over cosmetica waar dat in zit.
Volgens jouw redenering gaat je huid ook kapot door regenwater.
Je antwoord heeft absoluut niets met de vraag te maken.
MIN.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor de reacties!
Ik doel eigenlijk op het water wat je in flessen kunt kopen bij bijvoorbeeld een apotheek. Dit is gewoon zuiver neem ik aan, dus dan zullen uw reacties daarvoor niet gelden? Misschien is mijn vraagstelling verwarrend maar in het eerste gedeelte bedoel ik dus dat je dit zelf mengt met andere stoffen. Stel dus dat je zo'n fles gedistilleerd water (pure vorm?) gebruikt om bijvoorbeeld je gezicht of handen te wassen. Dat zou dus niet schadelijk kunnen zijn?