Hoe krijg ik rode vlek van mijn neus?

ik heb sinds vorige jaar een rode neus van de zijkanten en op de midden van de neus en op me wangen roodheid en volgens mij zit er onstoken acne in me huid , dus ik ging roaccutane gebruiken voor 6 maanden en de roodheid was niet weg , dus 6 maanden gewacht kwam ik bij een huistherapeut en ze zei dat die roodheid moet weglaseren van me neus met een vaatlaser
ik was overtuigd dus ik doe het en kreeg na 3 dagen korstjes
dus ik weken wachten die korsten gaan weg maar er blijft roodheid
ik denk huh ? alles zou toch weggaan , dus ik weer daarheen
die mevrouw zij '' jaa er was wel iets weggegaan '' ik zei '' ik zie er helemaal niks van het is juist roder geworden'' ze zei '' ik doe het nog een keer voor je dit keer gratis maar niet meer hier terug komen'' dus ik weer daarliggen nadat ik klaar was kreeg ik weer korstjes en tot me verbaasing had ze ook gelasert op een korst die ik nog had op me neus en nu is het nog steeds zo rood en vooral die plekje waar die korstje op zit , het ziet er niet uit ik heb me sociale leven gestopt geen school werk ik durf niet voel me niet comfortabel ik heb alles geprobeerd sudocreme alles het gaat niet weg en die roodheid blijft , iemand enig advies voel me zo ongelukkig

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
16.3K
fremar
9 jaar geleden
ga eens naar de dermatoloog.

Antwoorden (3)

Stop met roken, drink geen alcoholische drankjes en eet gezond. Dat kan het verergeren voorkomen en mogelijk de ergste roodheid verminderen. Verder kun je hiermee naar je huisarts, al is het de vraag of het te behandelen valt. Je kunt de vlekjes eventueel camoufleren met een groen camouflageproduct, dit is te koop bij iedere drogisterij. Breng dit kloppend aan. Hierover kun je ervoor kiezen een foundation aan te brengen, kies een tint lichter dan je eigen huidskleur. Ga naar de drogisterij/parfumerie of Etos of DA om je te laten adviseren over kleur en eventueel te laten helpen, met het leren aan te brengen.
Maar misschien is het beter je huid te accepteren zoals het is, verdwijnen doet het waarschijnlijk nooit, waardoor je anders levenslang moet camoufleren. Ook voor hulp daarvoor kun je bij je huisarts terecht.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus je hebt roodheid over je wangen en neusrug, met puistjes. Kijk eens goed in de spiegel of je ook kleine uitgezette bloedvaatjes ziet. Die zien er uit als fel rode streepjes of stipjes. Ik zou eigenlijk verwachten dat je die wel vindt.
Als die vaatjes er inderdaad zijn dan heb je (vrijwel zeker) rosacea.

Rosacea is een huidziekte waarbij vooral op de wangen en neusrug roodheid en puistjes ontstaat. Het is een chronische aandoening, dat betekent dat je er dan niet meer helemaal van af komt. Gelukkig is het doorgaans wel een heel stuk rustiger en minder opvallend te krijgen. Zo af en toe zal het dan nog wel weer opvlammen.

Probeer in de zomer de zon te mijden, smeer met een hoge factor zonnebrandcrème. Vermijdt alles wat de huid irriteert zoals zeep, cleansers, peelings. Alcohol, hete dranken, warm en vochtig klimaat/omgeving (sauna, hete douches) , gekruid eten,en overmatig fysieke inspanning verergeren de roodheid in het gelaat.

Naast deze adviezen schrijft ik altijd rozex voor. Dit is een antibioticumcreme waarmee de rosacea meestal goed rustig te krijgen is. Als dat onvoldoende werkt dan bestaan erandere crèmes en pillen die vaak wel helpen.
Zoals gezegd is de kans dat er weer opvlammingen komen wel groot.

Als je die vaatjes ziet dan is het dus goed om naar de huisarts te gaan, om de diagnose te bevestigen en je recepten te krijgen. Als je ze niet ziet is het goed om naar je huisarts te gaan om te zien wat er dan wel aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een groene concealer maskeert de rode plekken.