Kan haar sneller vet worden bij het wassen met verdunde shampoo?

Op internet las ik een interessant artikel over het gebruik van shampoo.

We gebruiken erg veel shampoo en het is erg geconcentreerd. Veel gebruiken is helemaal niet nodig en het zou ook nog eens je hoofdhuid uitdrogen.

Het artikel schrijft voor om een beetje shampoo aan te langen met water in een beker/ fles, goed te schudden zodat er schuim ontstaat. Vervolgens giet je dat over je hoofdhuid en masseert en wast je haar. Bovendien beweert het artikel dat verdunde shampoo makkelijker schuimt, en schuim bevat meer vocht waardoor de shampoo niet aan de hoofdhuid kan blijven plakken (kortom: uitspoelen is gemakkelijker)

Ik doe dit al 3 weken en moet zeggen dat ik inderdaad merk dat m'n haar er anders uit ziet en voelt (wel schoon). Echter vind ik dat het snel weer zwaar wordt en vettig (ongeveer 24 uur na de wasbeurt)

Zou het kunnen komen door de milde reiniging dat het haar
wat sneller vet word?

Ik gebruik Neutral shampoo voor gevoelige hoofdhuid.

Toegevoegd na 39 seconden:
aanlangen moet natuurlijk zijn: aanlengen/ verdunnen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zo was ik mijn haar \weken lang als de fles bijna leeg is, merk niet dat het sneller vet wordt. Ik was mijn haar altijd om de dag.
Reddie
9 jaar geleden
Ik was mijn haar helemaal niet. Dus hoeft mijn huid niet alsmaar vet aan te maken. En is het niet vet.

Antwoorden (1)

hey, Het kan kloppen dat je haar sneller vet wordt. Doordat gewone shampoo je hoofdhuid elke keer uitdroogt moet je hoofdhuid dagelijks meer vet produceren.
De shampoo is nu minder agressief waardoor er bij elke wasbeurt minder vet word meegenomen. Je huid is echter nog steeds gewend dat al het vet weg wordt gewassen.
Na een tijdje zal je huid zich weer aanpassen dus minder vet aanmaken.