foundation en andere make-up voor droge huid?

de laatste tijd heb ik last van een erg droge huid, bij mijn wenkbrauwen en op mijn voorhoofd gaat het zelfs erg schilferen. dat is best vervelend want daardoor kan ik niet echt goed make-up opdoen. ik gebruik ook zo weinig mogelijk. alleen foundation mascara en af en toen blush.
vooral foundation ziet er niet uit. ik probeer er ook zo weinig mogelijk crème op smeren, weet iemand een goede dag en nachtcrème?
en heeft iemand tips voor een goede kwaliteit foundation niet al te duur en voor de droge huid.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Poet
9 jaar geleden
Hier zijn diverse tips tegen een droge gezichthuid.
https://omaweetraad.nl/gezondheid/droge-huid
Poet
9 jaar geleden
Check ook even Nesrin's beauty-blog:
https://www.youtube.com/watch?v=dLoCIleKkjI
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@poet heel erg bedankt goede tips inderdaad

Het beste antwoord

Een huid met schilfers kun je beter niet bewerken met foundation, maar als je dit toch wil, begin dan met een schone huid, breng dagcreme aan die hydrateert en bedoeld is voor de droge huid, bijvoorbeeld Aqua Depot van Biocure te koop bij de Aldi. Laat dat even intrekken en breng dan foundation aan die niet matteert, niet camoufleert en geen poeder bevat, deze 3 eigenschappen accentueren de schilfers. Een geschikte foundation is bijvoorbeeld Maybelline Fit me foundation, deze heeft een subtiel glansje, test een foundation altijd in de winkel voordat je hem koopt, let erop dat hij goed voelt en de kleur juist is, liever een tintje lichter, dan donkerder dan je huidskleur is, vergeet ook de hals niet mee te nemen. Maak 's avonds voor het slapen gaan, je huid schoon met een make-remover voor de droge huid, breng desgewenst een nachtcreme aan, dat kan prima met de bekende Nivea uit het blauwe blik, deze kun je niet overdag gebruiken onder je foundation, dit omdat de vette substantie ervoor zorgt dat je foundation gaat glijden. Als je foundation gebruikt, breng hem dan dun aan, zodat de huid kan ademen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Gebruik ook voor je oogschaduw en rouge een cremeproduct, liefst met een beetje glans. Vermijdt bij je droge huid producten die poeder bevatten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Voordat je je foundation opsmeert eerst een laag dagcreme smeren. Ik gebruik normale crème van nivea. Is erg vet dus goed voor mijn droge huid. Even laten intrekken en dan foundation er op smeren. Bij mij werkt het perfect. Ik heb daardoor nooit meer droge plekken en zit de foundation perfect. Wat duurde foundations helpen ook. Die zijn vaak wat voedender dan die goedkope. Je kan het beste even naar de Douglas' gaan en advies vragen. Zij zien precies wat bij je huid past.. Ook qua creme
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb dit ook (gehad). De Sensitive dagcreme en Nachtcreme voor de gevoelige huid van Nivea heeft mij erg goed geholpen. De Beautifull Matt foundation van No7 is een hele goede foundation met een goede structuur waarbij je de droge plekken niet ziet. No7 is te koop online of in Boots Apotheek. De foundation is €15, er zijn heel veel kleuren te verkrijgen en is de prijs echt waard want het voelt voor mij alsof ik een hele dure merk foundation gebruik.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
je kan beter een cc cream gebruiken dat is foundation en creme in 1.
die van nivea vind ik erg fijn.