Veel moedervlekjes vlak naast en achter schaamlippen, naar de billen toe iemand die dit herkent en kan dit kwaad ? Zijn deze te verwijderen ?

Er zitten redelijk dikke maar kleine donkere moedervlekjes die daar pas later, na m'n achttiende zijn gaan groeien. Zo'n 10 aan beide kanten. Is er iemand die dit herkent en is er een mogelijkheid ze weg te laten halen ?

Toegevoegd na 1 week:
Update
Ben inmiddels bij de huisarts geweest. Ze dacht niet aan genitale wratten maar vond het toch vreemd dat er zoveel van die "plekjes" precies in de schaamstreek zaten en heeft me doorverwezen naar een dermatoloog. Ik maak me nog steeds heel veel zorgen want er blijken meerdere vormen van genitale wratten te zijn die er ook verschillend uitzien. De huisarts noemde het een laesie.
Laesies worden veroorzaakt door processen die weefsels aantasten. Een tumor is een laesie, evenals omliggend weefsel dat door de tumor is beschadigd.
Lichamelijke verwondingen, waaronder ook beschadigingen door elektrocutie en door inwerking van chemicaliën kunnen eveneens oorzaken zijn voor een laesie. Bij bepaalde ziekten kunnen laesies optreden, zoals huidafwijkingen door pokken. Verder kunnen laesies ontstaan door processen rond de celstofwisseling, zoals bij zweren, of auto-immuunreacties, zoals het geval is bij veel vormen van artritis.
Nog steeds geen 100 % duidelijkheid dus, en ik vrees dat mijn vraag gesloten zal zijn op het moment dat ik die duidelijkheid wel heb.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De afgelopen jaren heb ik me eens per jaar laten testen op soa's en hiv omdat het nogal eens voorkwam dat een condoom scheurde. De huisarts heeft nooit iets gezegd over de vlekjes. Het voelt niet aan als een wrat en ziet er ook niet zo uit maar wil nu wel graag 100 procent zeker weten wat het precies is dus je hebt gelijk, deze week naar de huisarts.

Antwoorden (2)

zeker omdat ze zich zo laat pas ontwikkeld hebben echt even naar je huisarts, voor de zekerheid.

aandoeningen op dat soort plekken zijn altijd een beetje moeilijk om mee naar de huisarts te gaan, maar echt, hij/zij heeft alles al gezien
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is geen fijne plek inderdaad, heb me wel elk jaar op soa's en hiv laten testen voor de zekerheid en de huisarts heeft nooit iets gezegd over de vlekjes maar ik ga er deze week nog naartoe. Heb via internet wel gelezen over vrouwen met 1 of 2 moedervlekjes daar maar zoveel en precies op die plek nog nooit.
esth0r
11 jaar geleden
succes ermee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je, ben inmiddels bij de huisarts geweest. Heb een update bij de vraag gezet erover.
Mogelijk oude littekens van scheren? Sommige mensen hebben hier meer last van dan anderen.