hoe maak je je haar silver/wit/grijs?

van mezelf heb ik donkerblond haar en ik wil het nu graag silver/wit hebben.
heb alleen geen idee hoe ik dat moet doen.
want als je je haar bleekt blijft het geel.
iemand evaring ermee hoe het moet?
wil het zoals op de foto!

Toegevoegd na 21 minuten:
Het liefst wil ik het zelf doen en het makkelijk bij de drogist ofzo kunnen kopen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
23.4K

Antwoorden (3)

Helemaal volledig ontkleuren ( dat kun je het beste door een kapper laten doen, want daar kan een hoop mee mis gaan) en dan een zilvershampoo gebruiken (regelmatig) om de gele ondertoon te laten verdwijnen voor een grijs/zilveren glans.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waar kan je zilvershampoo kopen ? En hoe duur is het ongeveer ? En als ik toch zelf wil ontkleuren waarmee moet ik dat doen ? En kan ik dan na het ontkleuren gelijk de zilvershampoo erin doen ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zilverhampoo is vrij goedkoop ; in mijn tijd was het iets van drie gulden vijftig voor een grote fles, dus als het nu drie, vier euro kost is het veel. (Hoewel, je weet maar nooit). Het is te koop bij de drogist (kruidvat, trekpleister, Dirx, dat werk). Wel even zoeken, het staat ergens helemaal onderaan verstopt .Er zijn namelijk ook erg dure shampoos te vinden (tot wel 20 euro voor een klein flesje), maar die van het kruidvat is uitstekend. Een van de betere zelfs. Even gegoogeld; kost nu 2,39 euro.
Helemaal ontkleuren, dat moet met een oplossing van 12% waterstofperoxide, echter dit is niet gemakkelijk, je moet regelmatig kijken of je haar al grijs/wit is, dit duurt minimaal 3 kwartier, maar waarschijnlijk langer. Kijk je en is het nog niet ver genoeg, dan doe je op die plek weer een oplossing. Het beste kun je dit bij de kapper laten doen, dan heb je garantie totdat de kleur naar je zin is. Het zilverwit maken is makkelijk, je moet het geel eruit krijgen met licht zilverblond, neem dan wel een kleurspoeling (te koop bij een kapperswinkel, deze is in de grote steden te vinden)en geen verf, ook geen zilvershampoo gaan gebruiken, dan wordt je haar blauw paars. Hiermee maak je haar gelijk zilverwit. Je kunt je kleur bijhouden met Guhl versteviger zilverwit.
Koop de juiste verzorgingsproducten en shampoo voor je haar, dat is na deze behandelingen flink beschadigd, vermijd de föhn of zet hem op de koude stand en was je haar met lauw water.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou, ik heb in mijn puberteit mijn haar regelmatig geblondeerd tot spierwit aan toe, en nog nooit blauw haar gehad. (Wel geel en oranje en roze, voor ik de zilvershampooo ontdekte). Gewoon goed uitspoelen.
(En ja, het gaat er hartstikke door en door dood van. Mooi is anders, maar als je 216 bent denk je daar anders over ;-) ) . Maar een kleurspoeling is natuurlijk ook een prima idee. Zelf heb ik dan echter het idee dat je chemicalien op chemicalien zit te gooien.....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt wel een keertje zilvershampoo gebruiken, maar ontkleurd haar is poreus, waardoor de blauw/paarse kleur snel in het haar trekt, spoel het dan snel weer uit, laat het niet langer dan 3 a 4 minuten intrekken en gebruik het niet vaker dan 1 keer per week, dan heb je een redelijke kans dat het geen blauw/paarse gloed achterlaat. Ook zijn de shampoos van de kapper vaak beter dan die die in de drogisterij te koop zijn, zij bevatten meer verzorgende bestanddelen. Een zilver kleurspoeling is niet bij de drogisterij te koop voor zover ik weet, wel de Guhl zilverwitte versteviging. De meeste mensen wassen het haar vaker dan eens per week, daarom raad ik zilvershampoo af, tussendoor met een milde shampoo wassen kan dan wel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat zou kunnen natuurlijk, Ik heb mijn hele leven nog nooit vaker dan eens per week, tien dagen mijn haar gewassen, en de laatste jaren alleen nog maar zonder shampoo. Als je elke dag je haar wast - wat me desastreus lijkt voor het milieu, maar dat terzijde - gaat het sowieso wel kapot natuurlijk. Inderdaad, erin, minuutje in laten trekken, eruit. Dat was altijd genoeg. Shampoo is overigens altijd troep, of het nu van de kapper komt of uit de supermarkt. Hoe we daar toch zo massaal met zijn allen ingetrapt zijn is me nog steeds een raadsel. Ik ben er nu ruim een jaar echt helemaal van af (al was ik al een zeer zuinige gebruiker) en ik kan het iedereen aanraden. Weg met die troep.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zijn we het toch nog eens, waarom 12%? Dit omdat je eerst de warme kleuren uit je haar verwijderd tijdens het ontkleuren en dan pas de koele. Als je met 6 of 9% werkt, dan duurt dat proces veel langer en loopt je haar meer schade op, tijdens het ontkleuren droogt je haar enorm uit. Als je zeker weet dat je haar donkerblond is, heb je echt 12% nodig om de schade te beperken, je wil het zelf doen, maar laat dit soort klusjes aan een deskundige over.
Nou , zelf ?! Kan maar je moet het blonderen wat iedereen reeds gezegd heb maar !! Hoe stom ook vaak beter met 9% waarom om hoe hoger het toch geler blijft . Nou hier de tips , goed dik inzetten met blondeer maar tijdens het blonderen door kammen waarom zodat er steeds verse zuurstof de oxidatie kan onderhouden doe daarom er geen kapje op ! Rustig blijven zitten zonder warmte ( anders wordt het juist geel) is het droog geworden met de planten spuit opnieuw bevochtigen ( liefst met afgekoeld gekookt water ) maar pas het gaat lopen dat kan gevaarlijk zijn voor ogen !!! En je kleding . Dan ja het kan wel 3 uur duren uitspoelen en mogelijk ja nog edn keer het moet echt niet meer geel zijn . Zilver shampoo maakt het blauw en wel direct !! Pas op . Of als het nog te geel was grauw blauw . Wat dan wel ja dat heeft de kapper een AS witte kleur er even op dn klaar is ? Zeg dan krijgje die kleur van die tv kok Rudolf of Gordon ( gewild had :):) Een drupje zilver shampoo door je eigen shampoo daar onderhoud je de boel mee . Dus zelf doen tja kijk bij de drogist of er iets is met kleur hoogte , 10 of liever 11 , met een mat karakter . maar vooral blijf geduldig en pas op je ogen , ps doe dit op niet gewassen haar zodat je natuurlijke talgmantel je beschermd . Trek er echt een hele zondag middag vooruit . Succes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
+ zo doe ik het ook al een paar jaar.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
En de zilver shampoo koop ik gewoon in de supermarkt. Die van ghul heb ik. Wordt je haar niet blauw van ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kon je het lezen dan ?? Ik probeer nog steeds die brij te verwerken....er zit nauwelijks adem in. Knap van je.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ja dat had ik ook wel een beetje. Maar hier kwam ik nog wel uit :-)