Hoe zorg ik ervoor dat mijn haar niet meer kroest?

Steeds als ik mijn haar föhn (niet te warm) wordt heel mijn haar steil behalve de voorste lok. De voorste lok wordt op een of andere manier kroezig en het ziet er echt onverzorgd uit. De kapper heeft 3 weken geleden mijn haar in lagen gesneden en sindsdien heb ik er last van, dus ik denk dat het daar aan ligt want ik heb nogal dun, kapot haar (door het verven) en dat snijden heeft niet bepaald geholpen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Haar snijden is niet de eerste keus bij gekleurd of beschadigt kroezig haar ! Zeker niet bij quasi moderne handige kappers . even geeft het een prima effect. Maar dan :( bij het niet juist gebruik vh mes worden de haren vaak over de lengte gefileerd . Hoe nu te handelen ? Gebruik een goede steil tang ( een chi) met het juiste product hersteld je haar dan nee :( de beschadiging is niet om keer baar . Je zou het kunnen proberen met zo'n dure keratine behandeling . Of met een nieuw product van Kerastase , fluidissime een lijn speciaal voor jouw probleem vooral de spuit lotion werkt prma 24 u geen pluis !! Succes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De lijn van Kerastase tegen pluizig haar is nog niet overal bij iedere kapper of Kerastase specialist in Nederland uitgeleverd .

Het beste antwoord

Je föhnt je haar te heet, denk ik. Zet de föhn eens op de koude stand of nog beter föhn niet. Gebruik daarbij een heatprotector, deze beschermd je haar tegen het föhnen. Was je haar niet te vaak en als je dat doet gebruik dan de juiste producten, gebruik ook altijd een cremespoeling en eens per week een masker voor je haar. Wrijf je haar niet droog, maar dep het droog. Gebruik na het stijlen een verzorgend serum. Goede producten vind je bij de drogisterij, bijvoorbeeld John Frieda, http://www.johnfrieda.nl/ProductFamily/Hair-Care/Frizz-Ease
http://www.johnfrieda.nl/ProductDetail/Hair-Care/Frizz-Ease/Secret-Weapon-finishing-cr%C3%A8me
De heatprotect van John Frieda is heel geschikt voor jou, die zorgt ook dat de kleur in je haar vastgehouden wordt, maar is prijzig, rond de 25 euro.
Een goed alternatief hiervoor is de Syos protect:
http://www.meerbeauty.nl/beauty/beauty-product-review/review-syoss-heat-protect-styling-spray/

Toegevoegd na 1 minuut:
Was je haar met lauw water.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik föhn mijn haar altijd koud, was dat vergeten te vermelden. Maar ik ben erachter gekomen dat als ik het niet föhn ook van die rare kroes in mijn lok krijg. Ik denk dat mijn haar gewoon helemaal kapot is daar ookal zei de kapper van niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is prima, dat je op de koude stand föhnt, met de genoemde producten kun je je haar grotendeels herstellen, in ieder geval er beter uit laten zien, het heeft wel een tik gehad, dat kan alleen weer goed komen door regelmatig een knipbeurt. Haar is al dood materiaal, levend krijgen doe je het zeker niet en dat is maar goed ook, anders was kammen een pijnlijke klus. Was je haar hooguit 2 keer per week, dat is voldoende voor ieder haartype.
Succes!

Andere antwoorden (1)

Van snijden kan je haar erg gaan pluizen. Bij de één valt het dan perfect en bij de ander kan de punten van je haar mega erg gaan pluizen. Als je ziet dat de kapper wil gaan snijden kan je aangeven dat je dat liever niet meer hebt omdat het alleen nog maar meer gaat pluizen. Een kapper moet dat weten!

Een leuke tip.
Doe in die lok na het wassen in handdoek droog haar een klein beetje masker en was dat niet uit! Als het goed is word het dan wat minder pluizerig!