inhammen...? kaalheid?

Toegevoegd na 2 minuten:
ik ben een jongen van 18 jaar en heb inhammen. mijn opa van mijn vaders kant is kaal en van mijn moeders kant heeft best wat haar voor zijn leeftijd zeg maar. bij mijn inhammen is het haar best dun. ik ben erg blond dus dat kan erger lijken dan dat het is. toch maak ik me een beetje zorgen. soms is mijn hoofdhuid een beetje rood. het jeukt niet vaak maar wel soms (heeft iedereen wel is). ik vraag me af of ik me zorgen moet maken.. bovenop me hoofd en bij me kruin heb ik wel veel haar. dus is vooral de voorkant en de inhammen waar het best dun is. alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.7K
Amadea
9 jaar geleden
Lijkt mij een beter idee om daar met een gespecialiseerde kapper over te praten. Wij kunnen zonder jou te zien niet bepalen of jij werkelijk erfelijk belast bent, of dat het wel mee zal vallen.

Antwoorden (2)

Je zorgen maken heeft geen zin, omdat natuurlijke haargroei genetisch is bepaald.

Het enige wat je kunt doen als je haren zouden uitvallen, is haartransplantatie.
Dan worden haren uit het nekgebied verplaatst naar plekken waar het haar dunner is of ontbreekt.
9 jaar geleden
Ga naar je huisarts en vertel je klacht, wat jou overkomt komt heel vaak voor, dus onbekend is je arts hier niet mee. Mogelijk stuurt hij je door naar een dermatoloog, welke kan onderzoeken wat de oorzaak is van je haaruitval, wat niet altijd door erfelijke factoren ontstaat. Hoewel de kans dat het erfelijk bepaald is, wel groot is. Wanhoop niet, er zijn behandelingen tegen, al werkt dat niet bij iedereen.
Eerste stap is naar je huisarts, succes.

Mogelijke medicatie:
Erfelijke kaalheid en anti-Haaruitval bij mannen, behandelingen met o.a. finasteride en dutasteride voor mannen/vrouwen. Bij de preventie van alopecia androgenetica spelen finasteride en dutasteride een belangrijke rol. Finasteride is een middel dat werd toegediend bij goedaardige vergroting van de prostaat. Als bijwerking werd een verbetering van de kwaliteit van haren op de hoofdhuid waargenomen. Finasteride en het soortgelijke dutasteride blokkeren de omzetting van testosteron naar DHT, waardoor haaruitval normaliseert en dunne haren weer dikker, langer en donkerder worden. De artsen kunnen bepalen welk geneesmiddel voor u het meest geschikt is.