Wat wordt er bedoeld met: Het contouren van het gezicht?

Dit is beauty gerelateerd en wordt vaak gebruikt door ''beautyspecialisten'' als ze het over bronzers en highlighters hebben. Maar wat bedoelen ze er nou eigenlijk mee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Contouren betekend vorm. En met het woord willen ze dus zeggen voor aan je gezicht geven. Het dus mooier maken dan het werkelijk is. Of het mooie benadrukken.
Dit kan je doen door met schaduw effecten te werken. Dus met een matte brozer je gezicht te shapen. Onder anderen onder je jukbeen of bij je slaapgedeelte kun je dan wat matte brozing poeder aan brengen. Door dat het wat donkerder is als de rest valt het minder op en verander je optisch je gezicht. En de gedeeltes die je wilt benadrukken daar gebruik je juist highlighter voor. Die breng je op het bovenste gedeelte van je jukbeen aan. Op je wenkbrauwbot. Of bij je lipplooi. Eigenlijk kun je alles shapen. Maar het is wel iets wat je echt moet leren. En persoonlijk vind ik het niet heel makkelijk. Highlighter gebruik ik wel vaak. Maar een matte bronzer eigenlijk nooit.

Heb er nog een filmpje bij gedaan. Zij is echt heel goed. Dus misschien wel leuk om even te kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goed antwoord zeg, en duidelijk filmpje,ik heb er ook wat aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje...

Andere antwoorden (1)

Daarmee wordt bedoeld: het benadrukken van de vorm en lijnen van het gezicht. Bijvoorbeeld de jukbeenderen: als je bronzer, rouge of highlighter op de jukbeenderen aanbrengt, wordt de aandacht vooral daar naartoe getrokken, simpelweg doordat er meer (of een andere) kleur op is aangebracht dan op andere delen van het gezicht.