(zie beschrijving) Wat is de oorzaak van mijn onrustige hoofdhuid en haaruitval?

Ik heb sinds ongeveer twee jaar extreme haaruitval. In deze periode is mijn hoeveelheid haar minstens gehalveerd. Mijn haren zijn nu nog ongeveer even dik, alleen de hoeveelheid is veranderd.

Daarnaast heb ik sinds ongeveer driekwart jaar een erg geïrriteerde hoofdhuid. Ik heb veel korstjes en schilfers op mijn hoofdhuid. Ook jeukt het heel erg.

Bij de kapper heb ik voor de problemen met mijn hoofdhuid een plantaardige shampoo aangeraden gekregen. Na 3 à 4 weken waren de meeste schilfers, korstjes en jeuk weg, maar nu, na 1,5 maand, begint het weer terug te komen.

Ik hoop dat iemand misschien een suggestie heeft, ik ben inmiddels een beetje ten einde raad.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je een merk en liefst een link met ingredienten van de shampoo. Daarnaast ben ik vooral van de voeding, dus weet eet je op een dag?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
weet eet je = wat eet je..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het probleem is erg vervelend, en het houdt al langere tijd aan. Is het niet een idee een arts te raadplegen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@ Jackd De shampoo die ik gebruik is de Rene Furterer Naturia shampoo met de volgende ingrediënten: Water (Aqua), Sodium Laureth Sulfate, Cocamidopropyl Betaine, Sodium Cocoamphoacetate, Carum Carvi (Caraway) Seed Oil (Carum Carvi Oil), Citric Acid, Fragrance (Parfum), Green 3 (CI 42053), Hexyl Cinnamal, Linalool, Mentha Piperita (Peppermint) Oil (Mentha Peperita Oil), Methylisothiazolinone, Ocimum Basilicum (Basil) Oil (Ocimum Basilicum Oil), Panthenol, Polyquaternium-10, Propylene Glycol, Pyridoxine HCL, Yellow 5 (CI 19140) Mijn voeding is niet extreem slecht en niet extreem goed. Ik ontbijt, lunch en dineer goed (en gezond) maar ik eet wel te weinig fruit. De laatste tijd probeer ik een beetje te minderen in slechte suikers.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@ weetalleenik Als er niets uit deze vraag komt, zal ik dat zeker overwegen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik gebruik sinds kort Betadine shampoo tegen een geïrriteerde hoofdhuid en haaruitval.
(Te koop bij de apotheek)
Ik heb al een tijdje haarverlies doordat ik een eetstoornis heb en door tekorten krijg je dan haaruitval.
Maar toen durfde ik me haar niet meer te wassen(behalve met droogshampoo) en toen kreeg ik last van m'n hoofdhuid en werd het weer erger.
Betadineshampoo zou moeten helpen hierbij.
Misschien ook voor jou een idee.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"Sodium Laureth Sulfate"
verder hoef ik niet te lezen:http://www.misslipgloss.nl/sls-en-sles-wat-is-het-nu-precies/
In jouw geval zou ik wat verder gaan dan "Yes to .."
Weleda is nog beter, maar je zou volledig sulfate vrij kunnen gaan. Minder met suikers? Stoppen!
En oppassen met fruit suikers.
Ga daarnaast maar eens dik roomboter met boe enkaas op brood doen. Of liever helemaal gaan brood en alleen de roomboter en kaas, maar dat gaat je vast iets te ver..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
boe enkaas ;-)
boerenkaas
Poet
9 jaar geleden
Stress kan leiden tot haaruitval..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@ laurena Zou betadineshampoo niet te agressief zijn?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@ Jackd Dat over voedsel is inderdaad een hele opgave, maar in het laatste geval altijd te proberen. Het sl(e)s vrije shampoo tegen haaruitval of de gevoelige hoofdhuid?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@ poet Geen last van ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom zou het te agressief zijn dan?
Het is speciaal voor de hoofdhuid.
Het prikt wel een beetje maar ja als je hoofdhuid al onrustig en geïrriteerd is
is dat niet zo gek.
Ik werd er zelf ook een beetje wanhopig van,ik heb heel lang haar en het werd steeds dunner door langdurig haarverlies dus dan wil je alles wel proberen.
Ritsuka
9 jaar geleden
Je bent gaan minderen met suiker zeg je, maar heb je dit wel vervangen door genoeg andere voeding? Haaruitval kan ook komen door te weinig eten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
SLES vrij helpt niet specifiek,
je wilt het beste voor je huid en SLES is zo ongeveer het slechtste. Geen suiker en meer vet, doe je omdat er zeer waarschijnlijk ook een hormonale factor is.
Suiker zorgt voor insulinepieken en dat beïnvloed van alles.
Vet houdt alles rustig en meteen krijg je vet oplosbare vitamines mee. Ook als dit niet de oorzaken zijn, helpt het.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ga naar je huis arts ! En evt de huid specialist . Ik denk aan seborrroïsch exceem maar aan wat ik denk heb je niks . Hoe te behandelen met selsun shampoo . Alleen tijdens de klachten en dan weer opbergen . Maar wat algezegd raadpleeg je arts . Succes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.beautylab.nl/andrelon-haar-hoofdhuid-review/

Antwoorden (1)

Een onrustige hoofdhuid kan komen doordat je een gevoelige hoofdhuid hebt die geïrriteerd raakt door de parfum in de shampoo die je gebruikt. In shampoo van Neutral zit helemaal geen parfum. Bij mij hielp het goed. Mijn haar werd er alleen wat slap van. Ik gebruik nu Guhl shampoo rijke voeding en dat werkt perfekt. Er zitten heel veel ingrediënten in, maar als ik het goed zie geen parfum.