Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak ik mijn kam schoon?

Ik heb een bamboe kam van de hema. Na veelvuldig gebruik zit er een soort grijze/zwarte viezigheid op. Ik kan deze er wel afkrabben met mijn nagels maar er moeten betere/makkelijkere manieren zijn, toch?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zo doe ik het altijd: een plastic bakje vullen met redelijk heet water, en daar een paar druppels afwasmiddel doorheen kloppen. Dan de kam daar een kwartiertje in laten weken. Vervolgens met een oude tandenborstel al het vuil tussen de kamtanden uit borstelen. Goed afspoelen met warm water, afdrogen en klaar. De kam is dan weer zo schoon als pas gekocht.
(Lees meer...)
Amadea
9 jaar geleden
Bordensteker
9 jaar geleden
Meteen een + gegeven. Ik was laatst iets anders aan het schoonweken, ik weet even niet meer wát precies, en ik heb daarbij ook een (kunststof) kammetje gebruikt dat zelf ook al wat gebruikssporen toonde.
En ik was verbaasd hoe gemakkelijk dat plastic kammetje min of meer vanzelf schoon werd. Ik heb er nog even met de brede borstelkant van een nagelborsteltje langs geveegd, en schoon was de kam.
Ik hoop dat het met een bamboe kam ook lukt. Vaatwasmiddel ontvet heel krachtig!
criseyde
9 jaar geleden
je kan ook shampoo gebruiken, werkt ook.
Ivana
9 jaar geleden
Of een beetje soda, dat doet het in de wasmachine ook heel goed.

Andere antwoorden (2)

In de vaatwasmachine meedraaien
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In een bakje met alcohol laten weken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding