Hoe komt het dat mijn huid geen crème meer verdraagt?

Het is al 9 jaar dat ik geen crème meer op mijn gezicht smeert.
Ik wil nu terug een beetje gezichtscrème aandoen en ik krijg telkens een brandend gevoel. Ik moet direct de crème van mijn gezicht verwijderen anders blijft het pijn doen. Hoe komt het?
Ik heb al veel crèmes geprobeerd (Nivea voor de gevoelige huid, Louis Widmer, Weleda voor de gevoelige huid, Dr. Hauschka light crème, uiercrème, babycrème en Oil of Olaz) en telkens krijg ik die brandende gevoel (soms prikt het ook) en moet ik de crème direct verwijderen.
Kan iemand mij helpen?
Dank u.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Waarom wil je die crème smeren dan?
Ik heb altijd zo iets van, als je het niet nodig hebt, gebruik het dan niet. Je huid is beter af zonder al die troep.

Antwoorden (2)

Je hebt waarschijnlijk in de afgelopen jaren een allergie opgebouwd voor 1 of meerdere stoffen/ingrediënten die in cremes verwerkt zit. Een huidarts (dermatoloog), kan uitzoeken welk ingrediënt(en) dat is, als je dat weet dan kun je met die gegevens naar een drogisterij (of andere winkel waar ze cremes verkopen) en een creme zoeken waar dat ingrediënt waar jij allergisch voor bent, niet inzit. Voordat je naar een dermatoloog kunt, moet je een verwijzing hebben van je huisarts.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hoeft geen verwijzing meer :).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is wel beter om een verwijsbrief te halen:
http://www.artsennet.nl/blogs/Artsennetbloggers/Niels-Rossen/Blogbericht-Niels-Rossen/126550/Geen-verwijzing-specialist-meer-nodig.htm
Ik denk ook dat je allergisch bent voor een bepaalde stof. Je zou in plaats van een crème een huidolie (arganolie, jojobaolie of amandelolie) kunnen proberen, of pure aloe vera gel (dus zonder toevoegingen zoals parfum etc). Succes!