Is Nivea (uit de blauwe pot) giftig?

Ik smeer af en toe wat Nivea uit de blauwe pot op mijn lippen. Ik vraag me nu echter af of dit giftig kan zijn als ik het dan via mijn mond (bv door te likken) binnen krijg.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Nee. Nivea creme is bedoeld voor je gehele lichaam. Zolang je een pot niet leeglepelt zal er heus niks gebeuren. Nivea creme is dus niet giftig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee. Nivea is niet giftig. Maar er zitten wel geurstoffen in. Ook niet schadelijk maar mogelijk hinderlijk. Ik zou gewone lippenbalm gebruiken. Dit werkt ook beter dan Nivea. Het merk maakt niet zoveel uit. Een huismerk voldoet. Vaak krijg je ze in een verpakking van twee. Een voor in de tas en een voor op het nachtkastje. Bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet geheel mee eens. In veel lippenbalms zit paraffine, daar raak je gigantisch snel verslaafd aan. Geloof me, ik gebruik nu 2-5 per dag Purol en kan geen dag zonder.