hoe krijg ik mijn haar weer mooi ?

Ik blondeer mijn haar al een aantal jaren, alleen sinds een paar maanden terug ben ik erachter gekomen dat ik een grote fout heb gemaakt. Ik heb namelijk bij elke verfbeurt heel mijn haar geverfd ipv alleen de uitgroei.
Hierdoor is mijn haar flink afgebroken en het voelt als stro aan. De puntjes laat ik om de 6 weken bijknippen, maar dat helpt niet heel erg. Het valt me wel op dat mensen die van blond naar bruin haar gaan ook veel mooier haar krijgen.. Hoe krijg ik mijn haar weer gezond?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Laat je adviseren door een Aveda kapper! Op basis van natuurlijke middelen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gewoon een flinke hoeveel heid er af laten knippen.. Het maakt niet uit, wat je er mee doet.. Het blijft altijd stro totdat het helemaal is uitgegroeid

Het beste antwoord

Met een natuurlijk product kun je een haarmasker maken om je haar een `boost` te geven.
Neem een hoeveelheid olijfolie. Schat in hoeveel jouw haar ongeveer nodig heeft.
Vervolgens verwarm je de olie op, tot een aangename temperatuur. Verdeel de lauwwarme olie rijkelijk door je haar en wikkel het haar in aluminiumfolie. Laat het ongeveer een half uur intrekken en spoel het daarna uit. Was het dan met milde shampoo (b.v. babyshampoo). Je haren met koud water naspoelen.
Succes!

Toegevoegd na 4 minuten:
Wanneer je je haren afspoelt met koud water, dan sluiten de haarschubben zich sneller.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb dat ook, en ik blondeer ook mijn hele haar. Ik weet dat ik alleen de uitgroei moet doen, maar daar ben ik zo slecht in. Een haarmasker van de kapper heeft mijn haar erg goed gedaan. Ik heb nu niet meer die stro bos. Alleen vind ik het vrij duur dus ik laat het niet elke zes weken doen.
9 jaar geleden
Je haar wordt pas weer mooi, als het helemaal vernieuwd is. Je zou het dus het beste af kunnen knippen en de komende tijd regelmatig laten knippen. Als de blondering er helemaal uit is, dan is het weer "gezond" en mooi. Je kunt het wel mooi eruit laten zien zonder het af te laten knippen, niet meer föhnen of stijlen, regelmatig een haarmasker, een goede glansshampoo en cremespoeling en olie of een verzorgende creme in je haar doet je haar er "gezond" uitzien. Ook haarclips, of elastiekjes met metalen tussenstukjes zijn slecht voor je haar, dus niet gebruiken deze dingen. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor de producten van John Frieda, dit is bij de meeste drogisterijen te koop: John Frieda Full repair of John Frieda Frizz ease producten zijn onder andere geschikt voor je haar. Natuurlijk zijn er ook veel voordeligere alternatieven om je haar weer in goede conditie te doen lijken. De oplossing is dus knippen, of verzorgen, verzorgen en verzorgen.
Succes!