kan ik roaccutane dosis verhogen?

Ik neem sinds eind februari roaccutane lage dosis van 10 mg en daarna werd het verhoogd naar 40 mg en nu de laatste maand
neem ik het 20 per dag
dus ik neem het nu 4,5 maanden
en het is nog steeds niet beter
ik zie al zelfs dat er bijna out-breaks komen op verschillende plekken zie ik grote rode vlekken , Ik vind het zo zonde ik ben zo lang op gang en nog geen goed resultaat ben er kapot van..
ik heb nog 40 pillen en daarna moet ik 2 maanden stoppen zei de huisarts.
zal ik mijn dosis verhogen zodat het sneller gaat werken ?
of weet iemand een beter advies?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat kunnen we hier niet beantwoorden. Dat kan je arts wel vertellen. Het is niet slim om zelf met medicijnen te experimenteren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het probleem bij de bron aanpakken. Roaccutane is symptoom bestrijding en behoorlijk ongezond spul. Je naam geeft een hint:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kapsalon_%28gerecht%29
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad niet zelf met medicijnen gaan rommelen; vraag het je arts. Het belangrijkste bij acne is: REINIGEN. Veel en consequent. Dat kan met allerhande chemische producten, maar deze zijn vaak overdreven duur, kunnen allergische reacties geven en zijn lang niet altijd zo effectief. Ik zou dan ook gaan voor natuurlijke reinigingsmiddelen. Hier staat een mooi overzicht: http://www.leontien.nl/artikel/2251/leontiennl/fit_en_bewegen/7_tips_tegen_acne.aspx. Zelf heb ik goede ervaringen gehad met theeboomolie (Tea Tree Oil), tijdens mijn acne-/roaccutane-tijd ;). Als je straks (noodgedwongen) bent gestopt met Roaccutane en je acne is nog niet weg, zou je (tijdelijk) kunnen overstappen op DIM. Dit is een stofje dat voorkomt in koolsoorten en broccoli en verhoogt de oestrogeenspiegel in je lichaam (het vrouwelijk hormoon). Buitenlandse jongerenfora zijn over het algemeen laaiend enthousiast hierover. Wel belangrijk: het werkt vooral goed bij meisjes en kan NIET gecombineerd worden met Roaccutane (beiden anti-androgeen), DIM is te koop in capsules bij (online) vitaminewinkels.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
...nog een toevoeging: een hogere dosis Roaccutane, zorgt echt niet dat je sneller van je acne af bent, terwijl de kans op leverschade door een (te) hoge dosis alleen maar toeneemt. Dus, zoals de anderen ook al zeiden, de dosis alleen verhogen na goedkeuring van je arts.

Antwoorden (1)

neem contact op met je huisarts en leg het voor?! roaccutane is geen middel waar je zelf mee moet gaan rommelen (je kunt er problemen met je lever van krijgen).