Nagel te ver gescheurd. Zit een wondje; wat nu?

Ik ben laatst zo onhandig geweest dat ik mijn nagel heb gescheurd en niet zo'n klein beetje ook.. hij is heel kort geworden en er zit nu ook een wondje achter. Als ik er iets mee vast pak doet het pijn. Hoe gaat de pijn er af?! p.s. ik heb nog wel nagellak op mijn nagel zitten want de nagellak remover doet pijn aan het wondje!!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
8.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je steekt toch niet je middelvinger naar ons op? ;-)
Kristal
9 jaar geleden
Je schrijft: "laatst". Hoe lang geleden is dat?
Als het al een paar dagen geleden is en het doet nog steeds zeer is er mogelijk een kleine ontsteking onder gekomen. Je kan dan het beste15 minuten met je vinger in een glas met sodawater weken: Je kookt water, lost daar soda in op (of Biotex) en weekt het wondje daarin als het water nog warm is maar niet zo warm dat je je verbrandt natuurlijk. Dan af deppen met een schoon keukenrolpapier en afplakken met een pleister.

Het beste antwoord

Het is een kleine oppervlakkig wond. Dat het zo veel pijn doet komt doordat het wondje in je nagelbed zit en dat is nou eenmaal erg gevoelig. Helaas is er weinig dat je kunt doen tegen de pijn. Het helpt natuurlijk wel om te voorkomen dat je er steeds tegenaan stoot en om knijpen te voorkomen.
De nagellakremover zal inderdaad wel bijten in het wondje. Eigenlijk is er geen reden om de nagellak te verwijderen. De nagellak zit niet in het wondje en heeft er dus ook totaal geen invloed op. Lekker laten zitten dus.

Zoals gezegd is het een oppervlakkig wondje, die genezen gelukkig wel snel. Goeie kans dat je er morgen of overmorgen geen last meer van hebt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

een pleister erop doen helpt vaak wel maar helemaal gaat de pijn niet weg
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit is een open wondje,ik zou dit bv ontsmetten met betadine of iso-betadine en voor de rest zeker geen bijtende producten aan laten komen.Voor de rest droog houden en contact met water beperken.
fremar