hoe kan iemand die veel buiten slaapt vlooien, luizen mieren en andere stekende insecten weren?

Mijn zoon werkt in het leger. Is veel buiten, ligt soms uren op 1 plek in het bos te observeren, of slaapt in een tent buiten. Hij zit vaak onder de bultjes. En het is niet tactisch als de vijand jou ziet krabben, dan weten ze waar je zit.
Hij smeert zich in met Deet, maar het duurt erg lang voor hij alles gehad heeft. Kan je iets innemen (knoflook, medicijnen) zodat je urenlang beschermd bent?

Toegevoegd na 38 seconden:
een vlooienband om zijn enkels?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In elk geval géén vlooienband! Niet effectief tegen de dieren die je noemt, te giftig voor de persoon zelf.

Antwoorden (3)

insmeren met gewone uierzalf, dat weert vliegen en andere insecten..

wat ook helpt, flesje alcohol die je bij de drogist haalt, insmeren op armen en benen , geen beest komt in de buurt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vitamine B-pillen innemen.

De muggen steken niet als je dagelijks een vitamine B-tablet inneemt, ze hebben een hekel aan bloed met een ‘luchtje’! Nadeel: je mag de inname van de tablet geen dag overslaan; de aanwezigheid van vitamine B is blijkbaar snel weg uit het lichaam…”

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier heb je nog meer tips:

http://weblog.zoover.nl/zomer-2/kamperen/10-tips-tegen-muggen/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben toch benieuwd wie en waarom hier een min is geplaatst. Vind sowieso dat als je een min plaatst dat je even bij reacties neerzet waarom, ander leert de antwoord gever er niks van! Van mij een compensatie plus! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat ik wel weet wie de schuldige zijn, de twee stumpers. Maar wie het laatst lacht lacht het best.
Tea Tree olie is een natuurlijk middeltje dat al die steekbeestjes op afstand houdt. Ik doe een druppel door de shampoo of douche schuim en ik wordt veel minder geprikt. Mij helpt het...