Waarom zit er groot verschil in gillette fusions bij webwinkels? Zijn deze echt orgineel?

Via marktplaats

http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/uiterlijk-lichaamsverzorging/a1003936221-gillette-fusion-scheermesjes-pak-8-stuks.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&casData=EjuiBbJSjW85AN5c6LoAARsw17BZjKtIR5D4MGeUU6OG41LwnkuwW8-URY1UWq1-xLKqkxHADdCFMkjHyl3FxgujLLP5ZFbWcvRKoDryCDQEWeGAs7il9FITTl0TrQ-w6r0kajkaK3hlgi1hPdb9VfiNXx27qwlHLzmHXZmGa40u5zAxUZnGEuLbR1A7ISRaP30ZVUhR11M

Prijs: 31,99

http://www.marktplaats.nl/a/diversen/levensmiddelen/m811245415-originele-gillette-fusion-scheermesjes-8st.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Prijs: 22,50

http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/uiterlijk-gezichtsverzorging/a1002861633-gillette-fusion-8-mesjes-voor-22-95-gratis-verzending-tip.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&casData=EjuiBbJSjW85AN5c6LoAAax_-dDWiK2SXG-LktCWcrfcsIk4pxQ48kpiA36sHkjxfaeP9KBckFe37YI_BoyKx5vXhaiqJAabZwNhXJ265R7XVUrVCIRQRIlgSeecMCZfbmkoUfYFmf3yej1eJn2Bz4Blh9dnxXd07cI2nQnGSPhazt69cdeo0eM5wha9btqsQXxjSUQZ-BM

Prijs: 22,95

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (1)

De goedkope mesjes zijn allemaal Chinese namaak, die slecht scheren.
De ellende is dat je de mesjes in je handen moet hebben (dus uit de verpakking) om te kunnen zien of ze echt of nep zijn. En dan nog is het niet simpel, kijk maar:
http://www.goedkopescheermesjes.nl/weetjes/nep-scheermesjes-gillette-fusion-en-fusion-power/
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar er staat toch duidelijk bij dat het orginele verpakkingen zijn. Ook zijn het allemaal geregistreerde bedrijven. (heb ik gecheckt) Ik denk dat de consument in de winkel gewoon veel te veel betaald. Maar dat ze nep kan ik bijna niet geloven.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik begrijp er niets van. Die postdrogist is echt goedkoper dan de rest, en kijk eens naar de beoordelingen van de site:
https://beoordelingen.feedbackcompany.nl/reviews/5106/Postdrogist.nl.html Ik dacht ook, te mooi om waar te zijn...maar het lijkt legitiem te zijn.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Bij de drogist betaal ik 15 euro voor een pake van mijn Mach-3 scheermesjes.
Het materiaal wat daar in zit is nog geen 3 cent en ook de bewerking ervan is eenvoudig. M.a.w. de marge op die dingen moet enorm zijn. Genoeg ruimte dus om met een lagere prijs ook nog flink te verdienen. Het is zeker niet uit te sluiten dat dit gewoon de originele mesjes zijn. Ze zijn alleen waarschijnlijk als een enorm grote partij ingekocht. (en daardoor goedkoper)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De drogist verdient echt niet zoveel aan Gillette-mesjes hoor, daar zorgt Procter and Gamble (P&G) wel voor. De inkoopprijzen van P&G-producten, zeker ook Gillette, zijn voor de drogist en diens groothandel(s) buitensporig hoog hier in Nederland. Om even een beeld te krijgen: elk pak Pampers-luiers (ook P&G) gaat bij de zelfstandige drogist (DA, DIO, etc.) met ruim een euro minmarge per pak over de toonbank! En dan heb ik nog niet eens over aanbiedingen. In het buitenland is de prijsstelling van vele P&G-producten heel anders; veel lager dan hier in Nederland. Kans bestaat dus dat die webshop/handelaren Gillette-mesjes via het buitenland heeft ingekocht tegen de daar geldende inkoopprijzen en vervolgens hier in Nederland verkoopt, iets onder de geldende Nederlandse prijzen. Parallelhandel heet dat. Is niet strafbaar en hier is o.a. Kruidvat en nu Action groot mee geworden. Als er inderdaad sprake is van parallelhandel, zijn het gewoon de echte Gillette-mesjes, maar dan met buitenlandse teksten op de verpakking.