Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb mijn 'kale kop' de afgelopen 2 dagen flink verbrand (door de zon). Hoe verzorg ik mijn hoofdhuid het beste ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hydrateren
ItisILeClerc
9 jaar geleden
op je eerdere avatar had je nog een behoorlijke haardos

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Smeer je hoofdhuid flink met yoghurt in. De "brand" trekt er dan meteen uit en die yoghurt heeft een geweldige genezingskracht voor je vel.
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat een leuke/goede tip...
Nog nooit van gehoord, maar klinkt logisch!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
maakt volle of magere nog uit? Ik ben zelf van de kokosolie,
geeft wat minder zooi als je nog net niet kaal bent.
zondag
9 jaar geleden
Ik was in Bulgarije ontzettend verbrand. Kon niet eens fatsoenlijk in bed liggen. Een Bulgaarse vriend gaf mij toen deze tip. Ik was in 2 dagen weer helemaal genezen. Ik denk dat ze daar geen magere yoghurt hebben dus doe maar volle.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Magere werkt ook prima. Net als karnemelk of kwark. Maar het gaat vooral om de hydratatie. Insmeren met een vochtinbrengende crème werkt ook.
Heel veel water drinken werkt trouwens ook. Dat heb ik noodgedwongen eens moeten proberen. Gigantisch verbrand, maar na een liter water in korte tijd (rustig drinken mag best, maar meer drinken dan normaal) omdat er niets voor handen was... Volgende dag was het over.

Andere antwoorden (2)

Met een goeie after sun creme insmeren. Meerdere malen de komende dagen. En buiten een petje oid dragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden