Is er een goed alternatief voor haarlak?

Ik gebruik teveel haarlak omdat een normale hoeveelheid niet werkt bij mijn haren, want het is dan zo uit model. Daarbij wordt het haar er niet mooier op als je teveel haarlak gebruikt. Ziet er nat uit, extreem hard en wordt snel vet.

Is er een alternatief voor haarlak, welke niet nat, snel vet wordt en waar je niet van kunt zien dat er iets in mijn haar zit?

P.S
Klein voorbeeld: Ik heb bruine haren en nadat ik mijn haar eindelijk in model heb gekregen, dan ziet het eruit alsof ik zwarte haren heb, vanwege het haarlak.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
11.5K
Ritsuka
9 jaar geleden
Is je kapsel wel goed? Bezoek aan kapper kan helpen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn kapsel is goed, ik heb gewoon dikke haren. Zelfs als ik het kort heb, dan moet ik nog redelijk veel gebruiken. Ik zoek gewoon iets dat krachtiger is dan haarlak en zonder dat natte en vette uiterlijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kan je alleen een antwoord geven as ik weet of je kort of lang haar hebt. Wat voor kapsel heb je?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nu heb ik de zijkanten kort en de bovenkant iets langer. Vergeten te melden dat mijn haar ook erg springt als het kort is.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Is haarlak wel het juiste product voor je? Kan je niet met gel of wax werken?

Antwoorden (2)

Ik herken je probleem. Mijn oplossing is dat ik eerst wat schuim door mijn haar verdeel. Hierdoor is mijn haar al wat stroever, maar ziet het er niet heel donker of plakkerig uit.
De schuim werk ik even door mijn haar met vingers of een grove kam, zodat er geen plukken meer zijn die aan elkaar plakken. Vervolgens maak ik mijn kapsel af met minder haarlak dan dat ik eerst gebruikte.

Zo hoef je dus geen wax te gebruiken (maakt het haar vaak vettig) of gel, wat je denk ik ook niet wil, gezien je vraag.
Een andere optie is 'hairclay', dat is een klei-achtige substantie die je haar niet vet maakt en goed laat zitten. Dit verkopen ze gewoon bij de drogist.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik hoop dat je Engels een beetje goed is. Een (korte!) wikipedia pagina over hair clay. Hier staat dat het redelijk vergelijkbaar is met wax, behalve dat het zorgt dat je haar er matter uitziet, en niet zo vettig als bij wax. Je moet er alleen niet teveel van gebruiken omdat je de restjes beter ziet dan bij wax.

Verder heb ik nog een filmpje van het gebruik van hair clay, kan je meteen zien of je het resultaat wat vindt. (vanaf ong. 45 sec. beginnen te kijken, daarvoor alleen maar 'ik ga nu föhnen... blabla)

Toegevoegd na 4 minuten:
Het wordt ook wel 'clay wax' genoemd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Eerst schuim idd, en dan een krachtige lak, die van Syoss vind ik zelf heel prettig, +
Misschien dat gellak werkt.. Spuit je ook over je haar maar ga je niet zo snel zien