klopt het dat haar stopt met groeien als het zijn max. lengte heeft bereikt?

Toegevoegd na 1 minuut:
haar kan stoppen met groeien.. raar

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Haar kan zeker stoppen met groeien. Simpelweg omdat het haar zo zwaar wordt dat het haarzakje ombuigt en als het ware de groei afknelt. Aan het haarzakje zit een miniscuul spiertje (dit spiertje zorgt met name voor kippelvel bij kou of emoties). De groei van het haar is van deze twee dingen afhankelijk bij een mens; het gewicht van het haar en de kracht van het spiertje. Daardoor kan de ene mens heel lang haar krijgen en kan het bij de ander niet verder groeien dan bijvoorbeeld de middel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Haar stopt niet echt met groeien, het heeft wel een bepaalde levensduur dus dan valt het uit. Verder kan het afbreken, en dan kan bij de ene persoon makkelijker dan bij de ander, een soort slijtage zeg maar.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Prima uitleg +.