Mijn zusje van pas 13 heeft striae wat moet ze doen om het weg te krijgen?

Mijn zusje is 13 , ze heeft eetstoornis gehad en zit nu nog met wel en niet eten eetbuien en dan weet dagen vasten alsmaar door.
Mijn moeder en ik denken dat het komt omdat ze de hele tijd dikker en dan weer dunner en dan weer dikker en weer dunner en ga zo maar door . Maar omdat ze nog maar 13 is en wel graag nog naar het zwembad wilt zonder zich te schamen zoeken we naar een oplossing! Ze huilt vaak omdat ze het heeft laatst zei ze dat ze van zichzelf walgt omdat ze dat heeft.
Wij zoeken een helpende oplossing!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Striae is normaal, dit heeft bijna iedereen.
Niks om je voor te schamen, je kunt het ook niet wegkrijgen.
Elke dag een verzorgende creme (iets als Bio-Oil of Vitamine E creme) smeren kan soms helpen om het te vervagen.
En in de loop der jaren verkleurd het vaak ook.
Ik heb het zelf op mijn bovenbenen, allemaal tijgerstreepjes :)
Ze waren eerst wat rood, maar nu zijn ze wittig en bijna niet meer te zien.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bio-Oil zou ik persoonlijk afraden. Dit product bevat paraffinum liquidum ofwel minerale oliën. Het legt een flinterdun filmlaagje op de huid zodat deze wordt afgesloten en de werkzame stoffen in de olie op de huid blijft liggen in plaats dat ze hun werk kunnen doen. Vitamine E olie zou ik eerder adviseren. Olie trekt ten opzichte met een creme beter in.

Andere antwoorden (1)

"Striae, huidstriae, striemen, zwangerschapsstrepen of stretch marks zijn lijnvormige huidafwijkingen die ontstaan door het oprekken en inscheuren van de collageenbanden in onderhuids bindweefsel. Striae komen veelvuldig voor bij zowel mannen als vrouwen en kunnen op zich geen kwaad. Wel leveren striae vaak cosmetische bezwaren op".

"Striae ontstaan op huidweefsel dat relatief snel oprekt. Hoe jonger de huid, hoe groter het risico op striae. Het ontstaan van striae is voor een groot deel erfelijk bepaald. Wanneer je ouders last hebben van striae is de kans groot dat jij dat ook zult hebben".

Er is geen effectieve behandeling om striae te verwijderen. En striae verdwijnen zelden helemaal. In de loop der jaren worden striae minder zichtbaar omdat hun rode, paarsrode of roodbruine kleur langzaamaan verdwijnt. Omdat striae soms een onesthetisch aanzicht vormen worden er allerlei peperdure zalfjes, smeerseltjes, drankjes, pilletjes en siroopjes verkocht die ze zouden kunnen doen verdwijnen. Dit zijn echter zinloze behandelingsmethoden.

Deze intensieve behandelingen zouden striae kunnen doen afnemen in lengte, diepte, breedte en felheid:

• IPL (Intense Pulsed Light) behandeling
• Microdermabrasie
• Lightwave LED

Verder kan je zelf ook het e.e.a. doen om te voorkomen dat het erger wordt:
Vitamine E supplementen
• Een regelmatige huidmassage
• Voldoende water drinken
• Corrigerend ondergoed
• Voorzichtig scrubben en/of peelen
• Een gezonde, gevarieerde en uitgebalanceerde voeding

http://www.salusi.nl/wat-zijn-striae-hoe-ontstaan-striae-en-wat-kun-je-ertegen-doen/

http://www.trendystyle.net/beauty/lichaamsverzorging/striemen-striae.html
http://plazilla.com/de-beste-manier-om-striae-te-verbannen
http://www.weightwatchers.nl/util/art/index_art.aspx?tabnum=1&art_id=121449&sc=65