Kan je je haar ook doneren (bijv. aan stichting Haarwensen) als je het op laagjes draagt? Zijn er dan andere eisen aan de lengte?

Ik wil ooit nog een keer mijn haar laten afknippen om te doneren. Ik draag het echter altijd op laagjes en op een punt (midden op mijn rug het langst, naar mijn schouders toe korter). Ik vraag me af of het dan wel kan, en zo ja welke eisen er gelden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
in elk geval heel goed dat je dit wilt doen

Het beste antwoord

Ja hoor, als je haar minimaal 20 cm lang is. Al het haar wat binnenkomt wordt gesorteerd op lengte en kleur omdat een pruik gemaakt wordt van het haar van meer mensen.
Maar neem gewoon contact op met de organisatie, die kunnen het precies vertellen
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb ook mijn haar gedoneerd (toen ik 12 was). Ik had toen ook laagjes, dus ik ben eerst naar mijn kapper gegaan om te vragen hoe het werkt. Zij zei dat je haar minimaal 25 cm lang moest zijn en dat ik het beste naar een speciale kapper kon gaan waar het knippen gratis gebeurd. Ik ben heel blij dat ik het gedaan heb en ik raad het zeker aan! Ik heb nu weer heel erg lang haar en denk erover om het weer te doneren ;)