Welke shampoo is goed qua haarverzorging na gebleekt en geverfd haar?

Aankomende woensdag wordt mijn haar geblondeerd en dan paars geverfd, maar nu wil ik graag weten welke shampoo ik het beste kan gebruiken om mijn haar het beste te verzorgen.

Is een merk zoals nivea (en dan voor gekleurd haar) gewoon goed? Of is er echt een speciaal merk te koop voor zoiets? Zo ja, waar koop ik die dan? En wat is de prijs?

Ik weet dat de kapper vaak ook shampoo en zo verkoopt hiervoor, maar die zijn nogal prijzig vaak. Ik vraag mij gewoon af of er een merk is voor shampoo en conditioner die je haar intensief verzorgd als het geblondeerd en daarna geverfd is. Het liefst natuurlijk goedkoper dan die van de kapper!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Koop maar Garnier. Goed en goedkoop. Te koop bij Action.

Het beste antwoord

Guhl kleurbehoud is een goede shampoo hiervoor. Hij kost tussen de 5 en 6 euro en is te koop bij de meeste drogisterijen. Deze shampoo is zeer geconcentreerd, dus je hebt maar een klein beetje per wasbeurt nodig. Gebruik zeker op de langere haren ook conditioner, dit om je haar nog beter te verzorgen. Laat je haar aan de lucht drogen en gebruik zo min mogelijk de föhn of stijltang, als je deze toch gebruikt gebruik dan ook een heat protector. Was je haar niet te vaak, probeer het af te bouwen naar 1 á 2 keer per week. Wrijf je haar niet droog, maar dep en knijp zachtjes met de handdoek. Zorg ook dat je een geschikte kam of borstel hebt voor na het kleuren, 1 zonder scherpe tanden en tanden die wat wijder uit elkaar staan. In de link lees je alles over deze shampoo.