Geen enkel merk dat binnen de eu is produceerd is nog op dieren getest want dit is bij wet verboden. Volgens priefdiervrij.nl word geen enkel makeup merk nog op dieren getest over de hele wereld. (athans, de merken die zij kennen natuurlijk)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij is het wel zo dat ze muizen en ratten al niet eens meer als proefdieren meetellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lijkt mij niet. Anders zou de site van proefdiervrij daar ook weer tegen gaan strijden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er wordt buiten de EU nog veel op dieren getest. Om cosmetica in China te mogen uitbrengen, is het zelfs wettelijk verplicht.
Wat je waarschijnlijk hebt gelezen bij Proefdiervrij is dat er geen cosmetica binnen Europa verkocht mag worden waarvoor na maart 2014 dierproeven voor gedaan zijn, en dat het daarvoor niet uitmaakt of de dierproeven in Europa of elders op de wereld gedaan zijn.