Hoe verf ik mijn haar van groen naar roze/paars/lila?

Ik heb van mezelf erg donkerbruin haar, ik heb dit een klein jaar geleden bij de kapper rood laten verven met volgens mij een percentage waterstofperoxide van 10%, maar dit weet ik niet zeker. Dit heb ik zeker 10 centimeter laten uitgroeien tot ik in in januari mijn haar (ook bij de kapper) blond heb laten maken. Het was niet echt blonderen, maar meer een soort spoeling die er een hele tijd in zat. Het deed geen pijn of irriteerde niet aan mijn hoofdhuid maar er haar kwam er wel goed blond uit, al zat er nog een warme gloed van de rode verf overheen. Ik heb kort hierna zelf mijn haar helemaal geverfd met 'neon blue' van directions, dit kwam er niet echt 'neon blue' uit maar meer als een combinatie van paars, grijs, groen en blauw. Ik dacht dat dit er binnen een paar weken uit zou zijn maar ondertussen zit het er dus al ruim 2 maanden in en is het vervaagd naar groen (iets lichter en en minder viezig dan op de fotos).

Ik wil graag mijn haar lila verven, maar mijn haar is nu te groen om de verf te laten pakken. Ik heb al meerdere dingen geprobeerd om de verf eruit te krijgen zoals Head&Shoulders maar dit werkt allemaal niet. Ik wil niet naar de kapper want dat is te duur. Met wat voor blondeerspul kan ik mijn haar weer blond krijgen zodat de lila verf wel pakt? Wat voor een percentage waterstofperoxide heb ik nodig? Waar koop ik dit?

Begin alsjeblieft niet over dat ik naar de kapper moet. Ik weet dat blonderen slecht is voor m'n haar en blablabla... Eigenwijze puber.. (:

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (1)

De kleuring die er nu inzit zal er eerst uit moeten. Dat kan (in de meeste gevallen) met Delor SOS colour remover, lukt dat niet, dan zal je moeten gaan ontkleuren. Vervolgens zal je je haar dat nog niet ontkleurd is, moeten ontkleuren en pas dan kan de paarse kleuring erop. Ga naar een goede kapperswinkel en laat je adviseren. Zowel Delor als ontkleuring zijn ook bij de meeste drogisterijen te koop.

Toegevoegd na 18 uur:
Na het ontkleuren zal je ook nog voor moeten pigmenteren.