Een haarverf dekt voor 100%, bij de chemische kleuringen moet daar een agressieve stof inzitten om de haarschubben te openen. Dus voor haarverf kom je dan op henna. Henna is plantaardig en heeft geen nadelige eigenschappen voor het haar. Maar henna heeft een groot nadeel, je weet nooit zeker hoe de kleur uit gaat vallen en je kunt over henna geen chemische kleuring heen zetten.
Wil je zonder schadelijke stoffen je haar kleuren, dan wordt het een uitwasbare kleuring. Hierbij maakt het niet zoveel uit, welk product/merk je gebruikt. De spoelingen doen hetzelfde als verf, zij openen de haarschubben, waardoor de spoeling in het haar kan en sluiten de haarschubben weer aan het eind van de inwerktijd. Het veiligst voor je haar is dus de uitwasbare kleuring, die alleen een laagje over je haar legt. Merk maakt hierbij niet uit. Er is hierin heel veel keus, het houdt 4 tot 8 wasbeurten. Onder ander Guhl, Schwarzkopf en L oreal hebben deze in hun assortiment, het nadeel hiervan is, dat je je haar hiermee niet lichter kan maken, alleen donkerder is mogelijk, of je eigen haarkleur een glans, of andere gloed geven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aveda heeft topproducten en ecologisch verantwoord.