Ik heb extreem dun haar. Als ik mezelf kaalscheer , groeit het dan na de tijd sneller aan en wordt het voller ?

Ik heb het nu zoals op de foto

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.2K
Ivana
10 jaar geleden
Ga er maar van uit dat het oude gezegde klopt: waar hersens zitten kan geen haar groeien! ;) Pleit in je voordeel.
Maak je geen illusies, het zal steeds meer naar achteren kruipen. Maar je bent niet lelijk, dus.....

Antwoorden (3)

nee, scheren heeft geen invloed op de dikte of volheid van je haren, ook niet op de haargroei. Het kan even wat dikker lijken, dit omdat je de punt van het haar afhaalt, maar is dat niet. Bij mannen is dunner wordend haar veel voorkomend. Kijk eens naar je vader, je ooms, je opa's, is hun haar ook dun geworden op ongeveer dezelfde leeftijd als jouw haar. Dan is het waarschijnlijk genetisch bepaald, je zal het er dan mee moeten doen. Ook kunnen hormonen, roken en slechte voedingsgewoonten hierin meespelen.
Het beste kun je je haar millimeteren, of kaal scheren, dan valt het minder op.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee hoor, dat is een fabeltje. Haar groeit niet sneller en je krijgt ook niet ineens haar waar geen haar meer zit. Je zou wel haar kunnen laten transplanteren in een kliniek. Net als Gerard Joling.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helaas (of gelukkig) werkt het niet zo. De dikte van je haar is afhankelijk van een aantal factoren; het aantal haarzakjes en de dikte van de individuele haren. In principe is het aantal haarzakjes een constante, knippen, scheren en dergelijke heeft geen invloed hierop. (Het is niet zoals met sommige planten, dat als je ze helemaal terugsnoeit ze nog groter en mooier worden.) In de loop van je leven zullen steeds minder haarzakjes ook werkelijk haar bevatten, als je de verkeerde genen hebt, kan dit al vroeg beginnen. Maar medicijnen en stress hebben ook (soms blijvende) invloed.
Helaas is er geen middel op de markt dat er voor zorgt dat haar dat echt weg is, terug komt. En veel middelen die claimen het haar te versterken/behouden, komen bedrogen uit. Wel kan gezond leven wat helpen.
Ik kan mij voorstellen dat je er niet erg blij mee bent, we willen allemaal een mooie bos haar. Het is met dunner haar als met andere uiterlijke imperfecties. Het ligt eraan hoe je er mee omgaat, als jij je er niet druk om maakt dan zal een ander het zeker niet doen. En voor de mensen in je omgeving ben je Pieter en niet die ene met dat dunne haar.
Aan de andere kant, toen ik na mijn studie ging werken, was ik echt verbaasd over het grote aantal mannen die kaal/kalende zijn, terwijl je in de schoolbanken alleen maar wuivende bossen haar zag. Ze halen je vanzelf weer in!