hoe kan je je haar het best laten drogen?

Kan je je haar het best eerst borstelen en dan laten drogen of niet borstelen en dan laten drogen?

En is het goed om een staart in je haar te doen als het nat is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.4K

Het beste antwoord

Nat haar is veel kwetsbaarder dan droog haar. Daardoor is het het beste om het haar gewoon te laten drogen, of te kammen met een kam met heel wijde tandjes. Een staart kan je in je haar doen, maar mijn ervaring met dit te doen leidt tot iets minder mooi haar ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Altijd je haar borstelen voor het drogen, anders gaat het pluizen en klitten... Met een staart krijg je een heel erg raar effect, alsof de staart is uitgezakt maar toch blijft het elastiekje zitten als je hem eruit hebt gehaald... Bovendien duurt het veel langer als je je haar vast hebt en het wil laten drogen (ik spreek uit ervaring:) )
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kam je haar pas na het drogen, laat je haar drogen aan de lucht, dus geen föhn of iets dergelijks gebruiken. Kam je haar hierna met een borstel of kam, met tanden die wat verder van elkaar staan. Gebruik bij voorkeur een borstel van varkenshaar, of een houten kam welke hand gezaagd is, dit voorkomt statisch haar en beschadigd je haar het minste. Gebruik in ieder geval geen kam of borstel met ijzeren pinnen of tanden.
Een staart kun je indoen tijdens het drogen, maar gebruik dan een elastiekje zonder metalen tussenstukje, omdat dit metaal je haar beschadigd. Je haar kammen of borstelen na het drogen, omdat nat haar minder elastisch is en daardoor sneller zal breken tijdens het nat kammen of borstelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goeie tip's crea!
Ik doe het ook zo,eerst drogen want nat haar breekt sneller,en ik gebruik en zachte borstel en een grove kam.
Wel een föhn af en toe,niet te vaak hoor!;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt Laurena. Als je de föhn maar niet op de heetste stand zet, dan kan af en toe niet zoveel kwaad. Je haar droogt uit van de warmte van de föhn.
Vraag me trouwens wel af, waarom een min, graag uitleg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou ik heb je nog een plus gegeven hoor.
Ik zit op de iPhone App en dan kan je niet minnen en plussen en je kan het ook niet zien dus heb ik het ff via de pc gedaan.Dit is toch gewoon een goed antwoord hoor!
Ik weet niet of je krullen hebt? Ik persoonlijk wel, en mijn tip is voor iedereen met krullen: kam je haar NIET als het droog is! alleen maar als je het net hebt gewassen. Daarna föhn ik het altijd droog omdat het anders de hele dag duurt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb heel lang haar en doe het zo:
Na het wassen met een handdoek gedeeltelijk droog deppen,dan gooi ik me haar voorover en kam het voorzichtig met een heel grove kam(nat haar breekt sneller dus niet borstelen als het nat is)
Dan laat ik het drogen en dan kam ik het met een (houten) kam of een zachte borstel.
Je kan ook eerst anti-klit spray gebruiken als het nodig is.
Ik doe wel eens een staart in als ik heb gezwommen en me haar nog nat is,of een vlecht(dan heb je allemaal golfjes in je haar als het droog is)
Geen probleem hoor,behalve als je veel last van klitten hebt,dan beter niet.
Je kan je haar natuurlijk ook nog droog föhnen,maar te vaak is niet goed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat bij mij het beste werkt is je haar vóór het douchen te borstelen. Dan zul je ook na het douchen minder klitten hebben.

Nat haar is erg kwetsbaar, dus wanneer je het natte haar borstelt of een staart maakt zal je haar eerder afbreken.

Mocht je toch je haar nat willen borstelen vanwege tijdnood oid, zorg dan dat je een goede anti-klit spray erin hebt gedaan.