Is droogshampoo slecht voor de groei van je haar?

Ik ben bezig om mijn haar te laten groeien, het is al best lang. Ik waste mijn haar voorheen altijd elke dag omdat het snel vet werd, maar nu hoorde ik dat dat erg slecht is omdat het dan uitdroogt en je hoofdhuid voegt natuurlijke vetten toe wat goed is voor de groei. Nu was ik mijn haar om de 3 dagen en gebruik ik droogshampoo van andrelon om het vette tegen te houden maar is droogshampoo slecht voor de groei van het haar?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Nee, droogshampoo is niet slecht voor de haargroei, het neemt het vet in het haar op, waardoor het schoon lijkt en meer volume krijgt. Je spuit het op het haar dat tegen de hoofdhuid ligt, dat laat je enkele minuutjes intrekken, vervolgens kam je je haar door en kam je het witte poeder eruit. Je haar groeit van binnenuit, daar komt de droogshampoo niet en bovendien, droogt je hoofdhuid uit, dan krijgen de talgkliertjes het signaal om vet aan te gaan maken. Droogshampoo droogt de huid niet uit, dit is een vettige substantie, die doordat het vettig is, vet oplost. Je huid zal vrijwel direct na gebruik weer vet aan gaan maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er is met droogshampoo wel een grote kans op uitdroging van de hoofdhuid en het haar. Vaak zijn deze op basis van talc of een soortgelijk product. Nu is het niet zo dat het direct effect heeft, maar mocht je dit dagelijks en een lange tijd gebruiken is de kans op afbraak van nieuw haar heel groot.
Wees nu niet bang het te gebruiken maar gebruik het om het wassen een dagje uit te stellen en het niet wassen op te bouwen. Begin met een dagje uitstellen, dan twee etc. Op den duur wordt je haar bijna niet meer vet en kun je ook prima zonder droogshampoo.