Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaan er natuurlijke zonnebank creme's ?

Af en toe vind ik het fijn om even onder de zonnebank te gaan.

Maar ik wil natuurlijk mijn lichaam wel goed beschermen, ik denk dat er veel troep zit in zonnebank creme's die ik liever niet op mijn huid smeer, dus nu ben ik opzoek naar een natuurlijke zonnebank creme's die toch mijn huid goed beschermd.

Bestaan er natuurlijke zonnebank creme's zoja, welke ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
910
Reddie
10 jaar geleden
Ik vind de combinatie "onnatuurlijke zonnestraling" en "natuurlijke bescherming" nogal onlogisch. Mensen hebben zich al eeuwenlang tegen zonnestraling beschermd met kleding.
Wat jij troep noemd zijn stoffen die zijn gevonden en ontwikkeld door heel nauwkeurig te onderzoeken wat er met je huidcellen gebeurt als je ze met UV bestraalt, en hoe je schadelijke effecten daarvan zo goed mogelijk kunt tegengaan.
Ik denk dat de zogenaamde middelen die jij natuurlijk noemt meer overbodige en/of schadelijke effekten zullen hebben dan jij denkt. Als je zou weten hoe onnoemelijk veel stoffen er bijvoorbeeld in een komkommer zitten, zou je dat eerder troep noemen.
De stoffen in een komkommer zijn namelijk niet bedoeld om op je huid te smeren, maar om op te eten. Daar komen ze in aanraking met heel andere celtypen die daarop gebouwd zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cremes die je onder de zonnebank gebruikt, beschermen je huid niet tegen de UV straling, zij zorgen dat je huid gehydrateerd wordt en daardoor minder uitdroogt, zonbescherming is zinloos onder de zonnebank.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En hydrateren van huid is op zich al onzin. Met andere woorden: creme onder de zonnebank is onzin.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja en die zijn te koop bij de natuurwinkel " de tuinen"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding