ik heb mn haar nat gemaakt na het verven van een kleurspoeling, betekent dit dat er nu veel van mijn verf uitgaat?

liveisgreat
10 jaar geleden
niet noodzakelijk, hangt af van kleurspoeling tot kleurspoeling en ook van je haarsoort (sommige haar houdt beter kleurspoeling vast dan ander). even afwachten dus...

Antwoorden (2)

Direct na het intrekken van de kleurspoeling, spoel je deze uit met water, als het nog nat was, is natter maken geen enkel probleem. In alle andere gevallen, zal er een klein beetje kleur loslaten van je haar, waardoor je, zij het minimaal, korter plezier zal hebben van je kleuring. Het ligt er ook aan welke kleurspoeling je gebruikt hebt, 1 die 4 tot 8 wassingen houdt, heeft hier meer schade van, dan 1 die 6 tot 8 weken houdt. Het heeft dus zeer waarschijnlijk amper effect op je kleuring. Anders kon je met gekleurd haar ook niet in de regen lopen, zonder gekleurde strepen op je jas achter te laten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je het met alleen maar water wast of nat maakt gaat er van weinig tot/niets kleur uit. Als je je haar met shampoo gaat wassen gaat het er snel uit dus ik raad je aan om echt alleen shampoo op de plekken in te zepen waar het vettig zou kunnen zijn, wassen met koud water laat je haarkleur ook langer blijven.