Mijn haar is te lichtblond maakt asblond het iets donkerder?

Mijn haar is iets TE lichtblond met een gele gloed ik zou het liever iets donkerder willen met daarna wat highlights. Ik zag asblond in de winkel staan(niet lichtasblond of zeer lichtasblond maar gewoon asblond nummer 03 van loreal excellence) word mijn haar hier dus donkerder van?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
30.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vergelijk je huidige kleur met de kleuren van die pakjes en kies dan een tint donkerder.

Antwoorden (3)

Heb je je haar al eerder geverfd? Dan kun je nu niet zomaar een kleur als asblond erin gaan gooien! Je wordt er echt groen van! Kies een kleur met een rood tint erin, niet schrikken dit ga je echt niet zien maar dit moet wel om te voorkomen dat je groen uitslaat. Bij een groothandel waar je verf kunt kopen, raad ik je echt aan, zie je alle kleuren met deze tinten en de huismerken zijn vaak maar een tientje ongeveer.

Als je je haar nog nooit geverfd hebt, dan zou ik wel iets donkerder pakken. Anders zie je geen verschil hiermee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je je haar blondeert verdwijnen eerst de koele pigmenten uit je haarkleur in de volgorde:
Paars- blauw- groen.
Later verdwijnen dan langzaam de warme pigmenten in de volgorde :
Rood- oranje- geel.
Zorg dat je altijd de inwerktijd van een blondering / lichter verving helemaal volgt! Als je te vroeg stopt blijven de warme kleuren zitten en dan krijg je dus een oranje of gele haarkleur!

Gele gloed
Vaak hou je ondanks de juiste inwerktijd toch een gele gloed over.
Die kan je het beste wegwerken met een semipermanente kleur of een spoeling. Geen verf want die maakt het vaak weer iets warmer.
Gebruik altijd een koele (as)tint. Bv. kleurnummer 9-1/10-1 of bij anderen
9-A/10-A of 9S/10S of soms heet het licht asblond ,licht zilverblond of lichtmatblond.
In deze kleuren zitten voornamelijk de koele pigmenten Blauw ,groen, paars.

In het algemeen geld:
Rood wordt gecorrigeerd met groene pigmenten.
Geel wordt gecorrigeerd met paarse pigmenten.
Oranje wordt gecorrigeerd met blauwe pigmenten.

Voorzichtig met de punten
Is je kleur nog veel te oranje/geel? Kleur dan eerst je haar opnieuw met dezelfde kleur verf.
Maar wees voorzichtig met de punten! Zijn die al goed? Zet er dan geen kleur op maar alleen in de gele/oranje gedeelten.
Let op!
Als je punten(en lengten) niet geel zijn. Zet dan ook geen correctiekleur (bv. astint) op de punten (lengten).
Maar echt alleen op de geel gekleurde plekken. Anders kan de kleur doorslaan naar een groene of blauwe gloed.

Zilvershampoo
Ook een redelijk goede correctie kan vaak al met zilvershampoo.
Is je haar te oranje geel werkt dit niet goed genoeg.Maar is je haar poreus krijg je al gauw een blauwe gloed.
Dit laatste kan je oplossen door de zilvershampoo te mengen met een gewone shampoo en niet te lang laten inwerken.

Met een gele gloed door b.v. tabaksrook werkt de zilvershampoo vaak uitstekend. Maar wil je een langdurige oplossing kun je beter een kleurspoeling(10s/10 as) gebruiken.

Dus geel corrigeren met paarse tinten.
Succes.

Tekst geleend van haargeheimen, dit is een prima site, die duidelijke, complete antwoorden geeft op al je vragen die met kleuren te maken hebben.
Ik kan het niet beter verwoorden en duidelijk maken dan hier omschreven.

Toegevoegd na 4 uur:
De kleuren die ik heb genoemd maken je haar niet donkerder, wel minder geel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee. Asblond is een tint en die tinten heb je in verschillende tonen. De tonen van 10 voor heel lichtblond tot 1 zwart. De tinten van je haar staan achter de punt waarbij 1 bijvoorbeeld voor as staat en 3 voor goud. Als je je haar donkerder wilt in een astint dan zal je bijvoorbeeld een 7.1 moeten kiezen. Maar asblond pakt op reeds blond haar snel groen uit. Je haar asblond verven kan je beter bij de kapper laten doen. Wel kan je voor een beige tint kiezen. Bijvoorbeeld een 7.13 of een 8.13. Bedenk wel dat de verf vaak iets donkerder uitvalt als op de verpakking. Blond haar moet je sowieso altijd verzorgen met zilvershampoo en spoeling. Van Guhl zijn ze prima. Dit voorkomt dat je blonde haren gelig worden. Zowel natuurlijk blond als gekleurd blond haar. Succes met verven en bij twijfel, altijd naar de kapper gaan.