Heb ik na gebruik van minocycline geen last meer van een vette huid?

Ik gebruik nu medicijnen van de dokter tegen acne, en heb heel erg last van een vette huid. Is dat over nadat ik klaar ben met de kuur?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, de vette huid is niet over na het gebruik van Minocycline, Minocycline remt de groei van vele soorten bacteriën, deze bacteriën zorgen ervoor dat je puistjes ontsteken, door de Minocycline krijgen de bacteriën die daarvoor zorgen, steeds minder grip op je acne, doordat zij in aantal afnemen. Hierdoor zal het ontstaan van acne verminderen. Om je huid te verbeteren heb je andere middelen nodig, bespreek dat eens met een schoonheidsspecialiste.