Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn haar ruikt muf na een paar dagen, wat kan ik daar aan doen?

De tweede a derde dag na het wassen begint mijn haar altijd wat muf te ruiken. Echter is mijn haar dan niet vies of vettig en kan ik dus rustig nog een aantal dagen zonder te wassen. Ik wil mijn haar niet elke twee dagen wassen. Hoe laat ik mijn haar weer wat frisser ruiken?
Ik gebruik alleen natuurlijke producten voor mijn lichaam en dus ook mijn haar.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je wilt dus én je haar niet dagelijks wassen én alleen natuurproducten gebruiken... Het enige dat ik kan bedenken is biologische kokosolie of iets van dien aard...
Ben 'bang' dat je, gezien je eisen, voor lief moet nemen dat je op sommige momenten wat onwelriekend door het leven gaat... The personal price of ethics, zeg maar...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kokosolie zit in mijn standaard verzorgingsroutine. Echt stinken doet het overig niet. Ik ruik alleen zelf, maar ik vind het gewoon wat minder plezierig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan ik begrijpen.
Dan laat ik de 'professionele' beantwoording liever aan de experts over. ;)
Succes!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk heeft ze een versnelde talgontwikkeling. Je kunt daar een speciale shampoo van Kerastase voor gebruiken.
Deze is verkrijgbaar op www.johnbeerens.com.

Daarnaast kun je, om direct de geur tegen te gaan, de After Party van Tigi gebruiken. Dit is een crème product, wat je in zowel nat als droog haar kunt gebruiken en wat direct veel glans geeft en vervelende geurtjes uit het haar haalt.
Deze is tevens verkrijgbaar op www.johnbeerens.com
(Lees meer...)
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals in mijn stukje staat gebruik ik enkel natuurlijke producten. Dit zijn beide dus absoluut geen opties.
Meng lauw water met een beetje citroen, eventueel wat munt erdoor en daarmee je haar spoelen, dit geeft een heerlijk fris resultaat.
Ook Rozenwater, dat bij bijna iedere drogisterij te koop is, geeft een heerlijke geur aan je haar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding