Bij gellisch breng je 3 lagen van een soort lak aan, dat je droogt onder een uv lamp, daardoor ziet de nagel er verzorgd uit en is minder breekbaar. Ook houdt de gellisch lak langer dan gewone nagellak. Met gellisch kun je de nagel niet verlengen.

Bij gelnagels wordt er een nageltip gebruikt om de nagel te verlengen en een mooie vorm te geven, welke wordt afgewerkt met dezelfde methode als gellisch.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In de gelnagelwereld worden veel termen door elkaar gebruikt. Lastig als je aan je nagelstyliste wil duidelijk maken wat je wil. In dit artikel proberen we duidelijkheid te brengen en enkele termen te verklaren.

•Soak off gel = gellak = gelish: het zijn synoniemen voor wat wij gewoon gellak noemen. Het is een gel die je eenvoudig aanbrengt, net als een nagellak, maar die langer blijft zitten en sterker is dan nagellak. Het voordeel is dat gellak gemakkelijk te verwijderen is met aceton. Verlengingen zijn niét mogelijk met gellak.

Hoe komt het dat gellak sterker is dan gewone nagellak? De gel wordt aangebracht in verschillende laagjes (base coat, color coat, top coat) en elke laag wordt gehard onder de UV-lamp.

•Gelnagels daarentegen kunnen gebruikt worden voor verlengingen. Ze vervangen zo acrylnagels. Het is niet aangeraden om ze zelf te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gelnagels zijn sterker. Loop met je gellish nagels nog maar ergens tegen en er is een stukje af. Dat heb je bij gelnagels normaal gezien niet.