Als je lang haar wilt is het dan beter om toch af en toe bij te knippen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
jc54
10 jaar geleden
Kon je er maar iets bij knippen......
Het probleem echter is, dat je er niet iets bij knipt, maar dat je er iets van af knipt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bijknippen is ook niet letterlijk bedoeld he,is gewoon 'bijwerken'van je haar.
Maar dat klinkt niet echt,als je bijknippen zegt weet iedereen toch wel wat er bedoelt word.

Het beste antwoord

Je haar groeit iedere maand ongeveer een centimeter, de meeste mensen gaan regelmatig naar de kapper en laten de "dode" punten afknippen. Dit is prima om je haar punten mooi vol te houden, maar bevorderd de groei van je haar niet.
Haar valt uit, ongeveer 100 haren per dag verlies je, dat is normaal. Hoe langer je haar wordt, hoe minder haren er nog onderin zitten, dat is logisch, er zijn immers iedere dag 100 haren uitgevallen, welke ook wel weer zijn doorgekomen, maar nog niet de lengte van de langste haren hebben. Daarom is eens in de zoveel tijd er een stukje af laten knippen wel mooier, maar laat het lang groeien wel veel langer duren.
Het niet laten knippen belemmerd de groei niet, maar je haar stopt bij een bepaalde lengte wel met groeien, hoe lang je haar wordt is genetisch bepaald.
Het is dus niet beter om het te laten knippen, als je alleen voor lengte kiest, wel als je kiest voor mooi lang haar. Maar laat het haar niet te vaak knippen, alleen als de onderkant zichtbaar dunner wordt en niet meer dan echt nodig is. Lang haar vergt geduld, mooi lang haar vergt nog veel meer geduld..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn haar is binnen 3jaar van schouderlengte gegroeid tot haar tot op mijn middel.
Puntjes afknippen is wel aan te raden anders gaat het splijten en dat staat echt lelijk.
Ik doe het zelf omdat de kapper er een keer een paar centimeter van afknipte en die vertrouw ik niet meer.
Gewoon een piepklein puntje per maand,echt heel klein,zo doe ik het.
En genoeg vitamineB voor gezond haar,ik heb vitamines voor haargroei van het Kruidvat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Binnen 3 jaar is wel erg snel, maar niet onmogelijk. Vitamine B complex is goed om je haar sterker te maken, waardoor je haar minder snel af zal breken. Hier meer tips:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/22854-haargroei-versnellen-doe-je-haar-sneller-groeien.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn haar groeit snel ja,ik moet ook mijn pony elke maand bijknippen die hangt dan weer voor mijn ogen,mijn moeder heeft dat ook haar dat snel groeit.
Die had het een keer kort laten knippen,en daar had ze spijt van en 2 jaar later had ze al weer haar langer dan schouderlengte.
Is vast erfelijk dus:)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt haargroei is net als haaruitval erfelijk bepaald. Tenzij de haargroei wordt gestimuleerd door medicatie. Het haar groeit op gevorderde leeftijd over het algemeen langzamer dan op jongere leeftijd. Ook is het haar op gevorderde leeftijd meestal dunner dan op jongere leeftijd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn haar is helaas niet zo dik meer als eerst maar ja,dat heeft een andere reden.
Jammer dat er geen middeltjes zijn die je haar voller maken:(
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn wel manieren om je haar voller te laten lijken, speciale sprays hiervoor bijvoorbeeld, of desnoods extensions.
http://www.girlscene.nl/blog/1938/hoe_krijg_je_voller_haar
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Laurena weet heel goed dat je goed moet eten en drinken
voor een mooie bos haar...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Thanks!