oogschaduw in haarverf (blond )doen voor kleurtje?

hoi ik heb een vraagje
ik heb mijn haar spierwit geverfd
maar ik wil graag een paarse pony, nu is mijn vraag als ik een beetje blond overheb kan ik er dan niet gewoon paarse oogschaduw in het flesje toevoegenzodat ik er toch een kleurtje in heb,
vind zonde om voor mijn pony een hele fles paarse haarverf te kopen.
wie weet hier raad op,

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Amadea
10 jaar geleden
Verven met paars haarkrijt. Kost hier € 5.95: http://www.doorzo.nl/haarkrijt-hair-chalk-bruin-dip-dye-hc10004.html#.UpkmHSe1p3I

Antwoorden (2)

Oogschaduw pakt niet als haarverf. Kijk op internet voor semi permanente paarse haarverf. Een potje is echt niet duur en je kunt er heel lang mee doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pas wel op met felle kleuren op ontkleurd haar, ongewild trekt dat er toch vaak in, bij sterk ontkleurd haar, sluiten de haarschubben niet goed meer, waardoor de kleur in het haar kan trekken en dus niet helemaal meer uitwasbaar is, maar een vreemde gloed achterlaat.
Het enige waar je je haar veilig een felle kleur mee kan geven zijn extensions of weaves, maar je kunt ook heel gemakkelijk oogschaduw of krijt gebruiken om je haar mee te kleuren. Doe dat op schoon gewassen en droog haar. Gebruik bij voorkeur een creme oogschaduw.
Alle make-up merken hebben wel zo'n oogschaduw in hun assortiment. Als je de poederoogschaduw die je nog thuis hebt liggen wilt gebruiken, meng deze dan met gel, of andere stevige haarcreme.
Breng daarna plukje voor plukje de oogschaduw met je vingers of een kwastje aan. Als je het weer wil verwijderen, dan kun je het beste je haar voorbehandelen met kokosolie, voordat je je haar wast, de olie neemt het meeste al op. maar garantie dat alles eruit gaat, bij ontkleurd haar heb je niet.
Ook kun je je je haar kleuren met krijt, gebruik bij voorkeur speciale haarkrijt. Je moet eerst je haar nat maken, dan krijt op je plukjes aanbrengen.
Krijt geeft wel af. Als je lang haar hebt en de kleuren op je puntjes aanbrengt, zal het dus afgeven. Het is wel gemakkelijk om het uit je kleren te wassen. Krijt kun je zonder voorbehandeling uit je haar wassen, maar ook weer, garantie dat het er helemaal uit gaat, heb je niet. Wat bij donkerder haar wel het geval is.